سئو چیست؟

سئو چیست؟

سئو چیست؟ بهینه سازی موتور جستجو (SEO) عملی افزایش تعداد و کیفیت بازدید کنندگان به یک وب سایت با بهبود رتبه بندی در نتایج موتور جستجوی الگوریتمی است.
تحقیقات نشان می دهد که وب سایت های صفحه اول Google تقریباً ۹۵٪ از کلیک را دریافت می کنند ، و مطالعات نشان می دهد که نتایج با صفحه بالاتر ظاهر می شوند با کلیک بیشتر از طریق نرخ (CTR) و ترافیک بیشتر افزایش می یابند.
نتایج جستجوی الگوریتمی (“طبیعی” ، “ارگانیک” یا “رایگان”) همانطور که در زیر نشان داده شده است ، مستقیماً در زیر تبلیغات برتر با هر کلیک در Google ظاهر می شود.
همچنین لیست های مختلف دیگری وجود دارد که می توانند در نتایج جستجوی Google ظاهر شوند ، مانند لیست نقشه ها ، فیلم ها ، نمودار دانش و موارد دیگر. سئو همچنین می تواند شامل بهبود دید در این مجموعه نتایج باشد.

سئو چیست؟

سئو چیست؟ SEO چگونه کار می کند؟

سئو

Google (و بینگ ، که همچنین نتایج جستجوی یاهو را نیز به همراه دارد) نتایج جستجوی خود را تا حد زیادی بر اساس اتوریتی صفحاتی که در فهرست وب آن گنجانده شده است ، به کاربران ارائه می دهد تا بهترین پاسخ را فراهم کند.

گوگل از بیش از ۲۰۰ سیگنال برای به ثمر رساندن نتایج جستجو استفاده می کند و سئو شامل فعالیت های فنی و خلاقانه ای برای تأثیرگذاری و بهبود برخی از آن سیگنال های شناخته شده است. بهتر است بیش از حد روی سیگنال های رتبه بندی فردی تمرکز نکنید و هدف وسیع تر Google را در نظر بگیرید: بهترین پاسخ ها را برای کاربران خود فراهم کنید .

بنابراین ، SEO شامل اطمینان از دسترسی به وب سایت ، از لحاظ فنی صحیح است ، از کلماتی که افراد در موتورهای جستجو تایپ می کنند ، استفاده می کند و یک تجربه کاربری عالی ، با محتوای مفید و باکیفیت و عالی را ارائه می دهد که به پاسخ به سؤال کاربر کمک می کند.

گوگل دارای تیم بسیار بزرگی از رده بندی های کیفیت جستجو است که کیفیت نتایج جستجو را ارزیابی می کند ، که از طریق یک الگوریتم یادگیری خودکار تغذیه می شود. دستورالعمل های مربوط به کیفیت جستجوی Google جزئیات و نمونه های زیادی را از آنچه در کلاس Google به عنوان محتوا و وب سایت های با کیفیت بالا یا پایین ارائه شده است،فراهم می کند و تأکید آنها بر پاداش دادن به سایت هایی است که به وضوح تخصص ، اتوریتی و اعتماد آنها را نشان می دهد (EAT).

گوگل برای محاسبه محبوبیت و اتوریتی یک صفحه از یک الگوریتم مبتنی بر لینک (معروف به “رنک پیج“) استفاده می کند ، و گرچه امروز گوگل بسیار پیشرفته تر است ، اما این هنوز یک سیگنال اساسی در رتبه بندی است. بنابراین سئو می تواند فعالیتهایی را برای کمک به بهبود تعداد و کیفیت “پیوندهای ورودی” به وب سایت ، از وب سایت های دیگر انجام دهد. این فعالیت از لحاظ تاریخی به عنوان “ایجاد لینک” شناخته شده است.

وب سایت های معتبری که به یک وب سایت دیگر پیوند می زنند ، سیگنال محکمی برای گوگل است که ممکن است مورد توجه کاربران آن قرار بگیرد و به آنها اعتماد می شود که در نتایج جستجو کاربران مربوطه ظاهر شوند.

چگونه SEO را انجام دهیم

سئو شامل فعالیتهای فنی و خلاقانه ای است که اغلب در دو دسته سئو داخلی و سئو خارجی گروه بندی می شوند. این اصطلاحات کاملاً تاریخ دار است ، اما فهم آن مفید است ، زیرا شیوه های سئو را که می توان داخل سایت یا بیرون از سایت انجام داد.
این فعالیت ها نیاز به تخصص دارند، زیرا مهارت های مورد نیاز برای انجام آنها در سطح بالا ، کاملاً متفاوت است.

سئو داخلی

سئو به فعالیتهایی در وب سایت برای بهبود رتبه ی سایت اشاره دارد. این تا حد زیادی به معنای بهینه سازی وب سایت و محتوا برای بهبود دسترسی ، ارتباط و تجربه کاربران است. برخی از فعالیتهای آن معمولی شامل :

  • بررسی کلمه کلیدی – تجزیه و تحلیل انواع کلمات و فرکانس مورد استفاده مشتریان احتمالی برای یافتن خدمات یا محصولات برندها. درک انتظارات کاربران از جستجوی آنها.
  • حسابرسی فنی – اطمینان از فهرست صحیح سایت و عدم وجود مشکل تجربه کاربری.
  • بهینه سازی داخلی سایت– بهبود ساختار وب سایت ، جهت یابی داخلی ، تراز در صفحه و ارتباط محتوا برای کمک به اولویت بندی کلمات کلیدی
  • تجربه کاربری – اطمینان از اینکه محتوا مهارت ، اقتدار و اعتماد به نفس را نشان می دهد و استفاده از آن بسیار ساده و سریع است، در نهایت بهترین تجربه ممکن را در اختیار کاربران قرار می دهد.

لیست فوق فقط به عنوان یک مرور کلی تعداد کمی از فعالیتهای مربوط به سئو داخلی را بررسی می کند.

سئو خارجی

سئو خارجی فعالیتهایی است که در خارج از وب سایت انجام می شود تا دید ارگانیک بهبود یابد. این نوع سئو اغلب “ایجاد لینک” گفته می شود ، که هدف آن افزایش تعداد پیوندهای معتبر از وب سایت های دیگر است ، زیرا موتورهای جستجوگر از آنها به عنوان رأی اعتماد استفاده می کنند.

پیوندها از وب سایتها و صفحات با اعتماد ، محبوبیت و ارتباط بیشتر ارزش بیشتری را به یک وب سایت دیگر می دهند ، تا یک وب سایت ناشناخته و ضعیف که مورد اعتماد موتورهای جستجوگر نیست. بنابراین کیفیت یک لینک مهمترین مشخصه است.

برخی از فعالیتهای معمول در این نوع سئو شامل:

  • محتوا (“بازاریابی”) – وب سایتهای معتبر به محتوای استثنایی پیوند دارند. بنابراین ایجاد محتوای شگفت انگیز به جذب لینک کمک خواهد کرد. این ممکن است شامل داستان ، اخبار یا تحقیق با داده های قانع کننده باشد.
  • دیجیتال PR – روابط عمومی دلایل صحبت و پیوند با وب سایت های دیگر را فراهم می کند. این ممکن است جریان داخلی ، نوشتن برای انتشارات خارجی ، تحقیقات اصلی یا مطالعات ، مصاحبه های تخصصی ، نقل قول ها ، قرار دادن محصول و موارد دیگر باشد.
  • Outreach & Promotion – این شامل برقراری ارتباط با روزنامه نگاران ، وبلاگ نویسان تأثیرگذار یا مدیر وب سایت در مورد یک نام تجاری ، منبع ، محتوا یا روابط عمومی برای ایجاد پوشش و در نهایت کسب لینک به یک وب سایت است.

بدیهی است که تعداد زیادی وب سایت ممکن است به وب سایت پیوند بخورد و همه آنها در فعالیتهای فوق متناسب نباشند ، دلایل زیادی وجود دارد. این ممکن است شامل صحبت کردن در رویدادی باشد که توسط وبلاگ نویسان محلی پوشانده شده است ،به عنوان نمونه حمایت از یک تیم فوتبال محلی یا ذکر شده توسط تهیه کنندگان.

یک نکته خوب در مورد اینکه آیا یک لینک ارزشمند است ، در نظر گرفتن کیفیت ترافیک ارجاع است (بازدید کننده هایی که ممکن است برای بازدید از وب سایت شما بر روی لینک کلیک کنند). اگر سایت بازدید کننده ای را ارسال نکند ، یا مخاطب آن کاملاً بی ربط باشد ، ممکن است واقعاً پیوندی نباشد که ارزش دنبال کردن را داشته باشد.

مهم است که به یاد داشته باشید طرح های پیوند مانند خرید لینک ، تبادل بیش از حد پیوندها ، یا دایرکتوری ها و مقاله هایی با کیفیت پایین که قصد دستکاری در رتبه بندی ها را دارند ، خلاف دستورالعمل های گوگل هستند و میتوانند باعص جریمه شدن یک وب سایت شوند.

بهترین و پایدارترین روش برای بهبود لینک های ورودی به یک وب سایت ، کسب آنها با ارائه دلایل واقعی و قانع کننده برای استناد به وب سایت ها برای استناد و پیوند به برند و محتوا برای افرادی که خدمات یا محصولی ارائه می دهند یا محتوایی را فراهم می کنند.

 

منبع : screamingfrog

اشتراک مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *