انتخاب تایپ فیس مناسب بخش مهمی در فرایند طراحی لوگو است – در واقع ، بسیاری از برند های شناخته شده جهان کلمات کلیدی هستند و برای انتقال پیام خود کاملاً به تایپوگرافی تکیه دارند.

در اینجا ما نکاتی را در مورد تایپوگرافی به شما می گوییم تا طراحی لوگوی بهتری داشته باشید.

۰۱. تایپ فیس خود را با دقت انتخاب کنید.

تایپوگرافی

فونت های سنس سریف (Sans serif) در سال های اخیر بر طراحی لوگو حاکم بوده اند و اغلب با حرکت مینیمالیستی دست به دست هم داده اند – نمونه های آن شامل ریبرندینگ مشهور پنتاگرام برای ویندوز ، MasterCard و دانشگاه هنر لندن است.
در سال ۲۰۱۵ ، گوگل به خوبی لوگوتایپ سریف دیرینه خود را به یک سنس سریف بسیار دوستانه تر و مدرن تر تغییر داد. اما اجازه ندهید که ترند جلوی قضاوت درست شما را بگیرد: یک فونت سریف هنوز هم می تواند انتخاب صحیحی برای آخرین پروژه شما باشد ، به خصوص اگر به یک نمونه شیک و مجلل یا سنتی و حرفه ای نیاز دارید ، بنابراین وقت بگذارید تا روی گزینه های خود تحقیق کنید.

۰۲. برای اضافه کردن شخصیت ، پیچ و تاب بدهید و تغییر ایجاد کنید.

تایپوگرافی در طراهی لوگو

اگر از یک تایپ فیس موجود در یک لوگو استفاده می کنید ، به ویژه یک نمونه که تقریباً همه جا وجود دارد مانند Helvetica ، اغلب بر روی بخش های دیگر مانند تصاویر ، پالت رنگ ، تن صدا و غیره فشار بیشتری وارد می شود تا شخصیت برند را توسعه دهد.
هنگام تنظیم یک لوگوتایپ ساده در یک تایپ فیس موجود ، کرنینگ و ترکینگ ماهرانه ضروری است. نوع ترکینگ باز و گسترده می تواند احساس توانایی و معتبر بودن داشته باشد ، در حالی که کرنینگ باریک و تنگ می تواند به قفل کردن حروف منحصر به فرد در هم به عنوان یک واحد کامل کمک کند.

تایپوگرافی در طراحی لوگو
 
هنگام فرم دادن لوگوتایپ، پیچ و تاب دادن و تغییر تایپ فیس نیز می توانید پیوندها را بین شکل حروف هموار کنید ، یا یک پیچش منحصر به فرد برای مناسب تر شدن لوگو اضافه کنید. برای مثال برش پایانه های حروف در زاویه های مناسب برای ایجاد احساس تیزی و پیشروی.

۰۳- نوع مصور و کاملاً پرشکوه را در نظر بگیرید.

تایپوگرافی در طراحی لوگو
 
گاهی اوقات یک تایپ فیس موجود برش ایجاد نمی کند، و یک نوع طراحی دستی می تواند بسیار برای برند مناسب تر باشد. شاید نمادین ترین نمونه ، که به تدریج در طی بیش از یک قرن تکامل یافته است ، کوکاکولا باشد.
در مقایسه با رقیب سرسخت خود یعنی پپسی ، که حداقل هفت بار تکرار عمده آن را پشت سر گذاشته است ، رهبر بازار تقریباً همان لوگو را در اواخر دهه ۱۸۰۰ دارد. اگر کوکاکولا آن اسکریپت آشنای ناخوشایند را با یک سنس سریف جایگزین کرده بود، مانند پپسی در دهه ۱۹۶۰، دچار آشفتگی می شد.
نکته ساده است: یک بیت منحصر به فرد و دلخواه از نوع نقاشی برجسته دریافت کنید، برای خودتان به رسمیت شناختن برندی قدرتمند با طول عمر واقعی راخریداری کنید. (اگرچه اگر همه موارد دیگر شکست بخورد ، این قلم های دست نویس رایگان گزینه های بسیار خوبی هستند).

۰۴. ترکیب حروف اصلی را کاوش کنید.

تایپوگرافی در طراحی لوگو

لازم نیست که مونوگرام ها فقط به لباس پوشیدن و دعوت عروسی محدود شوند ، و در صورت برخورداری از برخورد مناسب ، ابتدای شرکت که در یک قفل تایپی قرار گرفته است می تواند یک نماد ساده اما مؤثر برای یک برند باشد.
این امر به ویژه در بخش مد صادق است – قفل نشانه گذاری Coco Chanel و دلار Yves St Laurent نمونه بارز آن است. همچنین بهترین آرم های ۳ حرفیِ ما را برای سایر مارک ها که کاراکترها را به روش های مؤثر ترکیب می کنند ، مشاهده کنید.
کلمات
 کلیدی ساده اما مؤثر FedEx Landor مرتبا در صدر لیست بهترین لوگو های همه زمان ها قرار دارد ، همه به لطف پیکان پنهان آن.
حتی گاهی اوقات ساده ترین حروف چینی می تواند “حوادث” اصلی را آشکار کند که به درستی توسعه یافته می تواند منجر به پیچیدگی نبوغ شود. یک نمونه کلاسیک ، نشانگر FedEx Landor است ، پیکان پنهان بین e و x x که یک آرم ساده sans-serif را تهیه می کند ، نان تست منتقدین طراحی لوگو در سراسر جهان است.
لوگو را در شکل های مختلف تایپ کنید و شاید یک اتفاق مشابه خوشحال در کار شما باشد. 

۰۵. مالکیت یک تایپ فیس کامل را بگیرید.

 

تایپوگرافی در طراحی لوگو

اگر مشتری شما توانایی آن را داشته باشد ، کار با یک آژانس طراحی برای ایجاد یک خانواده کاملاً مارک دار ، می تواند تایپوگرافی را در جلو و مرکز شخصیت یک برند قرار دهد ، از آرم و لوگو فراتر رود و از همه ارتباطات برند عبور کند.
بین آنها ، این دو آژانس برای مجموعه ای از مارک ها از جمله نوکیا ، لوش ، ریو ۲۰۱۶ ، Sainsbury ، ITV و Lloyds کار کرده اند. بنیانگذار دالتون ماگ ، برونو ماگ ، در مصاحبه ویدئویی زیر ، به Computer Arts گفت: “تایپ تن صدای برند را با کیفیت های عاطفی آن تعریف می کند.”
وی می افزاید: “یک نوع گروتسک مانند Univers ، Arial یا Helvetica احساس مردانه ، مکانیکی و مهندسی بیشتری می کند – سردتر از یک فروتیگر ، که یک سنس سریف انسانی است و دارای اتنهای بازتر ، گرم ، دوستانه تر و نزدیک تر است. در حالی که یک شکل سریف ممکن است قدیمی یا ناخوشایند به نظر برسد.

 

 

منبع : creativebloq

اشتراک مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *