نمونه کارهای طراحی سربرگ

طراحی سربرگ

سربرگ

طراحی سربرگ

بهترین نمونه های حرفه ای طراحی سربرگ 

طراحی سربرگ

سربرگ تجاری عنوانی از پیش چاپ شده بر روی اسناد مانند نامه ها و یادداشت ها است. سر برگ باعث می شود هر مدرک حرفه ای به نظر برسد و به ثابت نگه داشتن برند شما کمک کند.
به عنوان مثال ، اگر می خواهید مشتری های همیشگی جذب کنید ، نامه ای با سربرگ خوب می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را حرفه ای جلوه دهید. اگر می خواهید قراردادهای شرکتی خود را برند سازی کنید ، یک سربرگ منحصر به فرد به شما کمک می کند تا در رقابت پیروز شوید. یا اگر نامه جدیدی را برای یک شغل جدید ارسال می کنید ، یک سربرگ خوب می تواند شما را معتبر تر جلوه دهد.
طراحی یک سربرگ خوب کار سختی نیست. به خصوص اگر با یک نمونه حرفه‌ای شروع کنید. می توانید از وب سایت فعلی یا کارت ویزیت خود در طراحی سربرگ خود استفاده کنید.
در اینجا چند نکته مفید برای نحوه طراحی یک سربرگ فوق العاده ارائه شده است.

۱. دو یا سه رنگ متضاد را انتخاب کنید

طراحی سربرگ تجاری

طراحی سربرگ فرصتی برای افزودن کمی رنگ به ارتباطات تجاری شماست. می توانید رنگ را به قسمت حاشیه ، تیتر و حتی قسمت های کلیدی متن اضافه کنید.
از رنگ های خشن هم می توانید استفاده کنید. رنگهای روشن و متضاد یکی از پر کاربردترین تکنیک های طراحی گرافیکی است.
به عنوان مثال ، این نمونه سربرگ تجاری برای ایجاد یک طرح رنگی تمیز و پر طراوت از رنگ  های زرد و آبی استفاده می کند:

طراحی سربرگ فوق العادهیکی از راه ها انتخاب دو رنگ مکمل (رنگ های مقابل یکدیگر در چرخ رنگ) است.

چرخه رنگ

۲. لوگو خود را در بالای سربرگ خود قرار دهید

این کار برای این است که آرم تجاری شما در تمام ارتباطات شما قابل تشخیص باشد. به همین دلیل معمولا لوگو را در بالای نامه قرار می دهند.
یک روش ساده برای یکپارچه کردن آرم شما در طراحی شما استفاده از رنگ هایی است که با لوگو شما مطابقت دارد. به عنوان مثال ، لوگو بنفش و سفید موجود در این نمونه سربرگ با کادر آدرس بنفش مطابقت دارد:

طراحی سربرگ زیبا

در این مثال ، از یک نمونه سربرگ تجاری برای یک پیشنهاد شغلی استفاده می شود. این آرم در صفحه اول به در مرکز قرار می گیرد و بلافاصله فردی که موفق به استخدام شده است، معرفی می شود. لوگو در پایین صفحه دوم تکرار می شود اما کوچکتر نمایش داده شود ، زیرا خواننده از قبل می داند کدام شرکت با او تماس گرفته است.

طراحی سربرگ منحصر به فرد

۳. به نامه های تجاری خود را یک حاشیه ی رنگی اختصاص دهید

قدرت یک حاشیه ساده را دست کم نگیرید. حاشیه نامه می تواند طرح شما را با یک اسقبال خوب مواجه سازد.
برای ایجاد یک حاشیه ی ظریف تر ، از سایه ای مانند خاکستری یا ذغالی استفاده کنید. اما اگر می خواهید ارتباطات شما به خصوص قابل توجه باشد ، می توانید یک رنگ خشن را انتخاب کنید.
به عنوان مثال ، در این نمونه سربرگ یک حاشیه صورتی ایجاد شده است:

طراحی گرافیک

۴- با استفاده از اشکال هندسی یک طرح عنوان موثر ایجاد کنید

سربرگ

در دوران پیش دبستانی ، در کلاس هنر فعالیتی به ما داده شد که باید با ترسیم اشکال هندسی و سپس پر کردن آنها با رنگ های مختلف ، یک طرح انتزاعی ایجاد کنیم.
طرح های هندسی ساده چشم نواز هستند. آنها همچنین می توانند یک سربرگ منحصر به فرد ایجاد کنند.
شما می توانید با کشیدن خطوط و پر کردن بخش ها با رنگ های مختلف ، طرح الگوی هندسی خود را ایجاد کنید. برای طراحی کمی پیشرفته تر ، حتی می توانید برخی از طراحی های گرافیکی را به اشکال خود اضافه کنید ، مانند این نمونه از سربرگ های تجاری:

سربرگ تجاری

 

۵- برای راهنمایی خوانندگان از علائم هدایتی در سربرگ تجاری خود استفاده کنید

نشانه های راهنما شاخص های بصری مانند فلش ، خطوط و تصاویر انگشت اشاره هستند. اونها دیدگاهی که خواننده باید داشته باشد را مشخص میکنند.
 نشانه های راهنما در یک سربرگ تجاری ضروری نیستند ، آنها می توانند به درک اطلاعات شما کمک کنند. یک روش ساده برای اضافه کردن یک نشانه بصری به سربرگ شما استفاده از یک فلش در تیتر است که به ابتدای متن شما اشاره دارد.
به عنوان مثال ، این الگوی نامه دانشگاه از یک پیکان ساده برای این کار استفاده می کند:

طراحی سربرگ

۶. یک سربرگ شیب دار یا نامتقارن ایجاد کنید

برای اینکه جلوه ای تازه به ارتباطات خود بدهید ، از یک سربرگ تجاری نامتقارن استفاده کنید. شما می توانید این کار را با ترسیم یک خط هدر شیب دار انجام دهید. نتیجه یک طراحی بصری جالب است.
نگاهی به این نمونه بیاندازید که از یک هدر شیب دار در پشت لوگو استفاده می کند:

طراحی سربرگ تجاری

۷. برای ایجاد یک طرح جذاب از یک پس زمینه با رنگ تیره استفاده کنید

سربرگ کسب و کار

اگر می خواهید طرح خود را جذاب تر کنید ، سعی با ایجاد یک پس زمینه تاریک تضادی منحصر به فرد ایجاد کنید.
به عنوان یک قانون کوچک ، فقط از متن روشن در زمینه های تاریک استفاده کنید. در غیر این صورت هیچ کس قادر به خواندن آن نخواهد بود!

طراحینگاهی بیندازید که این نمونه سربرگ تجاری با هدر سفید آن و زمینه خاکستری تیره چقدر جالب است:

طراحی پوستر

 

۸. به جای هدر ، یک پاورقی جذاب اضافه کنید

روش دیگر برای طراحی یک قالب سربرگ استفاده از پاورقی رنگارنگ و جذاب به جای هدر است.
شما می توانیداز همان رنگی که در پاورقی خود به کار بردید، برای نام تجاری / سازمان و سایر اطلاعات موجود در هدر استفاده کنید.
به نحوه طراحی پاورقی در این نمونه از سربرگ های تجاری نگاهی بیندازید:

طراحی سربرگ ساده

۹- از یک تصویر جذاب برای چارچوب نامه خود استفاده کنید

سربرگ کسب و کار منحصر به فرد

به جای استفاده از یک هدر یا پاورقی استاندارد ، می توانید از یک تصویر برای قاب بندی حروف خود استفاده کنید. این یک روش عالی برای اضافه کردن شخصیت به ارتباطات تجاری شماست.
به طور معمول می خواهید از تصویری استفاده کنید که زمینه شفاف داشته باشد. به این ترتیب ، تصویر شما به خوبی بقیه طراحی شما می آمیزد.
به عنوان مثال ، این سرفصل تجاری برای یک شرکت طراحی از یک تصویر گل در گوشه های مقابل برای یک طراحی خلاقانه و متعادل استفاده می کند:

طراحی گرافیک

۱۰. یک مرز سفارشی ایجاد کنید

طراحی نما

لازم نیست که حتما یک حاشیه مستطیلی استاندارد برای نامه خود طراحی کنید.اضافه کردن یک حاشیه خوب می تواند نامه شما را تا حد زیادی جذاب تر کند.
تغییرات مختلفی مانند گوشه های گرد ، خط تیره به جای خط مستقیم یا یک قاب تصویری را امتحان کنید.
به عنوان مثال ، حاشیه طراحی شده برای این نمونه سربرگ باعث تاثیرگذاری بیشتر آن شده است:

طراحی بنر

۱۱. با استفاده از آیکون ها تصاویر عجیب و غریب را اضافه کنید

آیکون ها راهی عالی برای افزودن به جذابیت سربرگ تجاری شما هستند. بسته به مخاطب و هدف نامه شما ، آیکون ها می توانند متفاوت باشند.
به یاد داشته باشید که از آیکون های متداول استفاده کنید. بررسی کنید که کدام سبک از آیکون ها با برند شما مطابقت دارد و هر زمان که نامه ای آماده کردید از آن ها استفاده کنید.

طراحی سربرگ جذاببه عنوان مثال ، این نمونه سربرگ تجاری از آیکون های هنری خطی برای نامه پیگیری کنفرانس دوستانه استفاده می کند:

طراحی سربرگ با آیکون ها

۱۲. از یک گرادیان جذاب در هدر یا حاشیه استفاده کنید

طراحی سربرگ خفن

 اگر می خواهید ارتباطات تجاری شما با به روزترین روش های طراحی همراه باشد ، باید از آنها در طراحی سربرگ خود استفاده کنید.
این بدان معنا نیست که شما باید به دنبال یک گرادیان فوق العاده گود باشید. گرادیان ظریف تر همان رنگ می تواند عجیب و غریب باشد اما هنوز هم حرفه ای است.
به عنوان مثال ،در این نمونه سربرگ از یک گرادیان ظریف صورتی در حاشیه کناری استفاده می شود. آیکون ها به جذابیت محتوای نامه نیز کمک می کنند:

طراحی سربرگ قشنگ

۱۳. نمونه سربرگ شغلی خود را به ستون ها تقسیم کنید

اگر نمیدانید که چگونه طراحی سربرگ خود را شروع کنید ، در ابتدا سعی کنید طرح خود را به ستون هایی تقسیم کنید. سپس می توانید متوجه شوید که چگونه هدر و حاشیه را با بقیه صفحه مطابقت دهید.

طراحی ستون های سربرگنگاهی بیندازید که چگونه این نمونه سربرگ تجاری با استفاده از یک خط نازک ستون حاشیه را از بدنه سربرگ جدا می کند:

ستون های سربرگ

۱۴. برای ایجاد سلسله مراتب بصری از طرح های هدر و پاورقی خود استفاده کنید

سلسله مراتب بصری یک اصل اساسی در طراحی است. به بیان ساده تر ، سلسله مراتب بصری، ترتیب عناصر در یک طرح می باشد که نشان می دهد آن طرح چقدر مهم است.
سلسله مراتب بصری نشان می دهد که مهمترین اطلاعات کدامند یا کدام اطلاعات ابتدا باید خوانده شود.
هدر و پاورقی شما می توانند در سلسله مراتب بصری در صفحه شما نقش داشته باشند.
نگاهی بیندازید که چگونه پاورقی در این نمونه سربرگ متناسب با هدر طراحی شده است:

طراحی کاراکتر

۱۵. برای حروف خود از یک رنگ پس زمینه جامد استفاده کنید

سربرگ منحصر به فرد

اگر می خواهید نامه های خود را جذاب تر جلوه دهید ، سعی کنید از گزینه های طراحی با ریسک بالاتر را انتخاب کنید. یک روش برای انجام این کار ، استفاده از یک پس زمینه رنگی تاثیرگذار به جای پس زمینه استاندارد سفید است.
یک بار دیگر ، به یاد داشته باشید که از متن روشن برای پس زمینه های تیره و متن تاریک برای پس زمینه های روشن استفاده کنید.
نگاهی بیندازید که چشم انداز پس زمینه آبی و متن طلایی در این نمونه نامه چقدر جذاب وتاثیرگذار است:

سربرگ زیبا

۱۶.  آن را ساده نگه دارید

سربرگ قشنگ

اگر احساس می کنید طراحی یک سربرگ نمایشی جذاب  با این روش ها برای شما هزینه بر است ، می توانید ان را ساده طراحی کنید. در این حالت ، فقط لوگو و اطلاعات تماس خود را وارد کنید:

موشن گرافیک

این مراحل را برای استفاده از یک نمونه سربرگ تجاری دنبال کنید:

۱. یک نمونه سربرگ انتخاب کنید که متناسب با اهداف شما باشد.
۲.تغییرات لازم را اعمال کنید.
۳. لوگو، نام و آدرس خود را وارد کنید.
۴. رنگ ها ، فونت ها و نمادها را متناسب با نام تجاری خود تنظیم کنید.
۵. نمونه سربرگ خود را ذخیره کنید و بارها و بارها از آن استفاده کنید.

اشتراک مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *