تبلیغات بنر حرفه ای به استفاده از نمایشگر گرافیکی مستطیل اشاره دارد که در قسمت بالا ، پایین یا طرفین یک وب سایت کشیده می شود. به نوع افقی تبلیغات بنر ، تابلوی تبلیغاتی گفته می شود ، در حالی که بنرهای عمودی آسمان خراش خوانده می شوند و در ستون های فرعی یک صفحه وب قرار می گیرند. تبلیغات بنر بیشتر مبتنی بر تصویر است نه مبتنی بر متن و از محبوبیت خاصی در تبلیغات آنلاین برخوردار است.تبلیغات بنر
هدف ازتبلیغات بنر تبلیغ برند و یا جذب بازدید کنندگان از وب سایت میزبان برای مراجعه به وب سایت تبلیغ کننده است.
[نیم نگاه: اولین تبلیغ بنر در سال ۱۹۹۴ در وب سایت مجله Wired انجام شد (سپس به آن hotwired.com گفته می شد). بنر اینگونه نوشته شده بوذ “آیا تا کنون موس خود را درست اینجا کلیک کرده اید؟ می خواهید؟” و آگهی تبلیغ شده کاربر را به کمپینی برای AT&T ارسال می کرد.]

مبانی تبلیغات بنر

از تبلیغات اینترنتی  به عنوان بستر اصلی برای بازاریابی بیشتر شرکتها استفاده شده است. در ایالات متحده ، رشد تبلیغات دیجیتالی با افزایش بسیار زیادی بر اساس درآمد سالانه همچنان ادامه دارد و درآمد ۲۰۱۸ از این طریق بیش از ۱۶۰ میلیارد دلار بوده است.

تبلیغات بنر که به آن تبلیغات نمایشگر نیز گفته می شود ، از تصاویر یا رسانه های استاتیک یا متحرک تشکیل شده است و معمولاً در مناطقی با دید بالا در وب سایت های پر ترافیک قرار می گیرند. تبلیغات بنر جذاب است زیرا می تواند به ایجاد آگاهی از برند ، هدایت و مجدداً هدف قرار دادن مخاطب کمک کند (مانند ارائه یک بازدید کننده برای ثبت نام در خبرنامه یا آزمایش رایگان قبل از کلیک کردن).
تبلیغات بنر عمدتا به همان روش تبلیغات سنتی عمل می کند. با این حال ، روشی که تبلیغ کننده به میزبان ارائه می دهد می تواند تفاوت زیادی با فروش سنتی در فضای تبلیغی داشته باشد. میزبان برای تبلیغ بنر از طریق یکی از سه روش پرداخت می کند: هزینه برای هر برداشت (پرداخت هزینه برای هر بازدید کننده وب سایت که تبلیغ را می بیند) ، هزینه برای هر کلیک (پرداخت هزینه برای هر بازدید کننده وب سایت که روی تبلیغ کلیک می کند و به وب سایت تبلیغ کننده مراجعه می کند) یا هزینه هر عمل (پرداخت هزینه برای هر بازدید کننده وب سایت که روی تبلیغ کلیک می کند ، به وب سایت تبلیغ کننده می رود و یک کار را انجام می دهد ، مانند پر کردن فرم یا خرید).
تبلیغات بنرهای سنتی مانند مثال بالا به سایر اشکال مانند تبلیغات فیس بوک و تبلیغات اسپانسر اینستاگرام گسترش یافته است.فیس بوک و توییتر تقریباً یک سوم از هزینه های تبلیغات آنلاین را نشان می دهند.روند تبلیغات آنلاین ، در سالهای اخیر موجب شده است که هزینه تبلیغات آگهی های نمایشگر دیجیتال از تبلیغات مبتنی بر جستجو پیشی بگیرد. از سال ۲۰۱۸ به بعد ، تقریباً یک پنجم کل هزینه های تبلیغات آنلاین به تبلیغات نمایشگر دیجیتال ، مانند تبلیغات بنر و تبلیغات مشابه مختص بود.

خلاصه ای اساسی

  • تبلیغات بنر به استفاده از نمایشگر گرافیکی مستطیل اشاره دارد که در قسمت بالا ، پایین یا طرفین یک وب سایت آنلاین کشیده می شود.
  • تبلیغات بنر اولین شکل تبلیغات اختصاصی در اینترنت بود که در سال ۱۹۹۴ ظاهر شد.
  • امروزه تبلیغات بنر و تقریباً کلیه تبلیغات آنلاین ، در حال حاضر از فناوری مناقصه در زمان واقعی , موسوم به مناقصه برنامه نویسی استفاده می کند ، که به شرکت های مصوب این امکان را می دهد تا در مدت زمان لازم برای بارگذاری آگهی تبلیغاتی ، در فضای تبلیغاتی قیمت گذاری کنند.

فناوری تبلیغات بنر

شبکه های تبلیغاتی مسئول تطبیق تبلیغ کنندگان با وب سایت هایی هستند که می خواهند تبلیغات را بفروشند. آنها پیگیری می کنند که چه فضای تبلیغاتی در دسترس است و مطابق با تقاضای تبلیغ کننده است. فن آوری ای که شبکه های تبلیغاتی را برای این کار امکان پذیر می کند ، یک سرور تبلیغاتی مرکزی است ، که تبلیغات خاصی را که متناسب با بازدید کننده وب سایت تنظیم شده است ، بر اساس کلمات کلیدی از رفتار بازدید کننده و رفتار مشاهده وب سایت یا بر اساس متن کلی محتوای وب سایت میزبان انتخاب می کند.
تبلیغات بنر و تقریباً کلیه تبلیغات آنلاین ، در حال حاضر از فناوری مناقصه در زمان واقعی , موسوم به مناقصه برنامه نویسی استفاده می کند ، که به شرکت های مصوب این امکان را می دهد تا در مدت زمان لازم برای بارگذاری آگهی تبلیغاتی ، در فضای تبلیغاتی پیشنهاد قیمت دهند.امروزه ، روندهای مربوط به بازاریابی محتوا , حول شخصی سازی یا این توانایی که انگار مستقیم با مصرف کنندگان صحبت می کنید.در نتیجه ، تبلیغات بنرهای هدفمند متداول تر است.

 

منبع : investopedia