نمونه کارهای طراحی پوستر

طراحی پوستر

یازده نکته ضروری در طراحی پوستر

طراحی پوستر

پوسترها یک وسیله معمولی برای انتقال اطلاعات به مخاطبان هدف بودند. اما در روزگار مدرن ، پوسترها به یک استراتژی موثر بازاریابی تبدیل شده اند که توجه مردم را به سمت رویداد مربوط به تجارت جلب می کند. طراحی پوستر خوب برای محصولات یا خدمات ، قیمت ها و سایر پیشرفت های تجاری حتی می تواند بینندگان را به خریداران بالقوه تبدیل کند.

پوسترها اکنون یک وسیله مقرون به صرفه برای ارتقاء مشاغل هستند. بسیاری از بازاریابان برای تبلیغ محصولات یا خدمات تازه معرفی شده خود ، اقدام به تبلیغات تبلیغاتی می کنند. آنها همچنین برخی از کاهش ها در قیمت های خود را با استفاده از یک پوستر اعلام می کنند. از آنجا که مشاغل کوچک به دنبال کاهش هزینه های خود در تبلیغات و بازاریابی هستند ، پوسترها ابزار مورد علاقه آنها برای جلب توجه مشتریان است.

یکی از عناصر اصلی در طراحی پوستر اندازه های مختلف آن است. طراحی پوستر در اندازه های مختلفی ارائه می شود. اما اندازه های رایج ۸.۵ در ۱۱ اینچ و ۱۱ در ۱۷ اینچ و ۲۲ در ۳۴ اینچ است. همچنین فرمت های بزرگتر مثل ۲۴ در ۳۶ اینچ وجود دارد. در حالی که پوسترها معمولاً با یک جهت عمودی طراحی می شوند ، اما به صورت افقی نیز طراحی می شوند.

پوسترها را می توان به هم ریختگی یا سر راست نشان داد. اگر بیش از حد از رنگ ها ، فونت ها ، تصاویر یا چهره های متحرک در انتقال اطلاعات استفاده شود ، بینندگان را گیج می کند. اما یک طراح با تجربه فقط چند عنصر را ترجیح می دهد تا بینندگان بتوانند روی پیام تمرکز کنند.

قدرت پوسترها در ایجاد آگاهی در مورد یک موضوع یا انتقال پیام مارک و جلب توجه مخاطب در خرید محصولات یا خدمات بسیار زیاد است. این را می توان از برخی طرح های پوستر که با مهارت های خلاقانه آنها متحیر می شوید ، ارزیابی کرد. بعد از اینکه الهام بخشید تا کاری خلاقانه انجام دهید ، آماده اید که پوستری را برجسته کنید.

در اینجا نکات اساسی در طراحی پوستر آورده شده است:

۰۱. باید از راه دور قابل خواندن باشد

پوسترها به دلیل اندازه های بزرگ از فاصله مناسب قابل مشاهده هستند. اما اطلاعاتی که آنها منتقل می کنند نیز باید از فاصله معقول قابل خواندن باشند. مردم اهمیتی نمی دهند که یک پوستر خیلی نزدیک باشد تا آن را بخواند. بسیاری از آنها پوستری را در چاپ های زیبا نخوانده اند.

متن در قالب پوستر در سه لایه مجزا نمایش داده می شود . در بالا ، یک عنوان با حروف پررنگ وجود دارد. به دلیل فونت های بزرگتر از فاصله دور قابل خواندن است. از یک تایپ خواندنی اما جالب توجه استفاده کنید.

طراحی پوستر

سطح دوم متن جزئیات است. اطلاعات اولیه و پیام پوستر خود را اراِئه دهید. اما سایز فونت جزئیات را طوری ارائه دهید که نیمی از عنوان اصلی باشد. یا اگر می خواهید از یک مقیاس بزرگتر استفاده کنید ، مطمئن شوید که آن را به طور مشخص از تیتر جدا کرده اید. سایر جزئیات که از اهمیت کمی برخوردار هستند می توانند در قسمت پایین پوستر در فونت های کوچکتر گنجانده شوند.

۰۲. کنتراست ایجاد کنید

مردم این روزها وقت ندارند که به چیزهای پیرامون خود توجه کنند. زمان توجه آنها امروز کوتاهتر از گذشته است. آنها اهمیتی نمی دهند که یک پوستر را از نزدیک ببینند ، مگر اینکه طراحی آن آنها را مجبور به انجام چنین کاری کند. اما اگر برخی از عناصر کنتراست وجود داشته باشد ، وقتی به پوستر شما نگاه می کنند ، توجه آنها را جلب می کند.

کنتراست باعث می شود که چیزها را فوراً ببینیم زیرا تفاوت بزرگی بین این دو عنصر وجود دارد. بنابراین ، می توانید از رنگ های تیره و روشن استفاده کنید. سیاه خالص و سفید خالص مقادیر نهایی رنگ کنتراست را ارائه می دهد. همچنین می توانید متن تاریک را با یک پس زمینه روشن ترکیب کنید. بنابراین ، به جای استفاده از پالت رنگ یکنواخت ، شما باید رنگ هایی را انتخاب کنید که کاملاً متفاوت به نظر می رسند. به طور مشابه ، از فونت های مناسب با اندازه های مختلف استفاده کنید که افراد بتوانند به راحتی از فاصله دور مشاهده کنند.

تضاد

در واقع ، کنتراست از راه های مختلف توسط یک طراح پوستر قابل دستیابی است. با قرار دادن آلی در برابر هندسی و لبه ها در برابر گوشه ها می توان با شدت رنگ و شکل آن اطمینان حاصل کرد. همچنین هنگامی که به کنتراست به عنوان یک عنصر طراحی تاثیرگذار فکر می کنید می توانید مقیاس را در مقابل سایز آزمایش کنید. تضاد فاصله و فضای سفید نیز می تواند توجه را به خود جلب کند. تکنیک های دیگر شامل کنتراست با تکرار و الگوها ،مجاورت و جدایی ، ترکیب فونت و ویژگی های پیچیده و ساده می باشد.

۰۳. مکان را در نظر بگیرید

یکی از مواردی که هنگام ایجاد طراحی پوستر باید در نظر گرفته شود ، مکان قرارگرفتن پوستر است. بدانید که پوستر در کجا قرار خواهد گرفت. اما بسیاری از عوامل مانند اندازه پوستر و درهم ریختگی بصری به مکانی که پوستر قرار می گیرد، بستگی دارد. مردم باید بتوانند تماس شما برای اقدام را ببینند. این یک عامل اساسی است. به عنوان مثال ، اگر پوستر شما روی دیوار سبز آویزان است ، ممکن است بخواهید از یک رنگ متضاد استفاده کنید.

محل

شما باید به صراحت در مورد مکانی که پوستر در آن ظاهر می شود ، به طراح ، که از خدمات طراحی گرافیکی استفاده می کند،توصیح دهید. ممکن است یک سایت فیزیکی یا یک سایت آنلاین باشد. طراح مکان را در نظر می گیرد و پوستر را بر این اساس طراحی می کند.

۰۴. متفاوت باشید

پوستر شما یا بصورت آنلاین منتشر می شود یا در تابلو اعلانات نمایش داده می شود. بسیاری از پوسترهای دیگر در حال حاضر در این مکان ها وجود دارند. بنابراین پوستر شما برای جلب توجه مردم باید سخت رقابت کند. برای رقابت برای جلب توجه مخاطبان ، پوستر شما باید متفاوت باشد. باید یک تصویری دیدنی و جذاب باشد. وقتی افراد از کنار پوستر می گذرند ، باید نگاهشان طوری جذب شود که به طور عمیق مطالب شما را بخوانند. اگر این اتفاق نیفتد ، طراحی نیاز به پیشرفت دارد.

ایستادگی کردن

یک طراح گرافیک حرفه ای باید پوستر شما را با مفاهیم جدید و استفاده بی نظیر از رنگ ها و حروف متن ایجاد کند. ایده در اینجا این است که باید یک پوستر خوانا و منحصر به فرد طراحی کند که افراد بتوانند مطالب شما بخوانند و پیام رو درک کنند.

۰۵. آنرا مقیاس پذیر کنید

بیشتر طرح های پوستر برای پروژه های چاپی در نظر گرفته شده است. به یاد داشته باشید که مشتری شما از پوستر در مکانهای مختلف استفاده می کند تا حداکثر مزایای سیستم عامل آنلاین و آفلاین را به دست آورد. خوب است اگر بتوانید نسخه های مختلف پوستر خود را ایجاد کنید. طراحی باید به گونه‌ای باشد که در نسخه مینی آن به همان اندازه مؤثر باشد.

آنرا مقیاس پذیر کنید

هنگامی که تصویری در پوستر کوچک می شود ، باید به کیفیت خوبی داشته باشد که در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود. حتی وقتی طرح پوستر به اندازه کارت پستال کوچک می شود ، جزئیات آن باید به وضوح قابل مشاهده باشد.

۰۶. از یک تصویر بزرگ استفاده کنید

یکی از ترفندهای اساسی برای جلب توجه ، درج یک تصویر بزرگ است که می تواند از فاصله معقول و منطقی آن را ببینند. می توانید. باید چهره ای از عناصر یا عناصر طراحی ، تصاویر ، صحنه ها و حتی تایپوگرافی جدید را در نظر بگیرید. اما باید یک تصویری را با دقت انتخاب کنید.

تصویر بزرگ

یک تصویر بزرگ و جذاب در وسط یا بالای پوستر نه تنها چشم را به خود جلب می کند بلکه به جذب مشتریان نیز کمک خواهد کرد. این تصویر بزرگ مدت طولانی در حافظه بینندگان می ماند ، که در ساخت هویت برند شما نیز مفید است.

۰۷. از فضای خوب استفاده کنید

فضا یک عنصر اساسی در طراحی گرافیک است . در پوسترها استفاده از فضا حتی از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا افراد از فاصله بیشتری به آن نگاه می کنند. بهتر است هنگام طراحی پوستر از فاصله بیشتری بین عناصر استفاده کنید. مزیت فاصله اضافی این است که تاثیر بصری را بطور چشمگیری تقویت می کند. همچنین باعث می شود پوستر شما به راحتی قابل خواندن باشد.

فضا

می توانید از فضای اضافی بین حروف جداگانه و بین خطوط متن استفاده کنید. همچنین می توانید فضای بیشتری را بین عناصر مختلف پوستر مانند متن و تصاویر اختصاص دهید. حاشیه های داخلی پسوتر نیز محلی است که باید فضای زیادی به آن اختصاص دهید.

۰۸. بینندگان را به مشتری تبدیل کنید

فراخوانی برای اقدام دلیل ایجاد مجوز مردم در خواندن پوستر شماست. در پایان ، دوست دارید آنها از یک رویداد بازدید کنند ، طراحی محصولات یا خدمات شما را خریداری کنند یا بخشی از یک کمپین باشند که می تواند شامل مهلت ثبت نام ، خرید بلیط ، تخفیف و … باشد. برای اینکه عملی که می خواهید را انجام دهند، باید راه ارتباطی برای آنها ایجاد کنید. بنابراین ، طراحی یک شعار اکشن در انتها یا وسط پوستر ضروری است. به یاد داشته باشید که راه ارتباطی مخاطب بخشی جدایی ناپذیر از هر طراحی تبلیغاتی است و پوستر شما نیز تبلیغی است که شما آنرا روی دیوارها می چسبانید یا به صورت آنلاین ارسال می کنید.

فراخوانی برای اقدام

در طراحی پوستر ، دعوت مخاطب به انجام کاری معمولاً بخشی از اطلاعات مربوط به یک رویداد یا یک نقطه تماس است. برخی از پوسترها دارای عناصر مدرن مانند کدهای QR به عنوان یک فراخوان برای اقدام هستند.

۰۹. تایپوگرافی مناسب ایجاد کنید

تایپوگرافی یکی دیگر از عناصر کلیدی است که می تواند پوستر شما را برجسته جلوه دهد. اما باید طراحی اسم بی نظیر است. نوشته ها به طرح ها شخصیت می دهند. به یاد داشته باشید در حالی که رنگ ها احساسات را بر می انگیزند ، تایپوگرافی به طراحی شخصیت می دهد. لازم به ذکر است که برخی از بهترین پوسترها آنهایی هستند که فقط با استفاده از رنگ و متن ایجاد شده اند و از تصاویر و عکس ها استفاده نکرده اند.
حتماً اصول تایپوگرافی را رعایت کنید. از فونت های زیادی در یک مکان از پوستر استفاده نکنید. با این حال ، شما باید  نوشته ها را با حروف بزرگتر ، گسترده تر ، جسورانه تر و غیره آزمایش کنید. این روش برای تنظیم لحن بیان پروژه شماست.از فونت هایی استفاده کنید که به خوبی حالت رویداد را نشان می دهد.

تایپوگرافی

به عنوان مثال ، اگر می خواهید یک رویداد را جدی نشان دهید ، از فونت های bold sans serif استفاده کنید. اما اگر می خواهید ظرافت را تقویت کنید ، از فونت italic استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از یک فونت دست نوشته شل ، پوستر خود را سرگرم کننده نشان دهید.

هنگامی که به انتخاب فونت های مناسب فکر می کنید ، اطمینان حاصل کنید که یکی از آنها را برای عنوان و دیگری برای نسخه بدنه استفاده می کنید. چنین تفاوت در فونت ها باعث می شود تا کنتراست مورد نیاز برای خواندن آسان مطالب فراهم شود.

۱۰. تکنیک های چاپ را در نظر بگیرید

تکنیک چاپ مختلف در طراحی پوستر اهمیت بسیاری دارد. تکنیک های چاپی مانند چاپ صفحه ، حروفچینی ، استفاده از لایه UV یا فویل وجود دارد که می توانید امتحان کنید. این ها تکنیک های سطح بالایی است که پروژه های معتبر از آنها استفاده می کنند.

تکنیک های چاپ

قبل از تعیین طرح پوستر ، باید با چاپگر خود صحبت کنید. چاپگر باید بتواند چاپی را با اندازه مورد نظر شما تهیه کند. ملاحظات بودجه شما نیز می تواند عاملی برای انتخاب تکنیک چاپ باشد.

۱۱. از طراحی لذت ببرید

طراحی پوستر کاری است که طراحان می توانند در آن آزمایش های زیادی انجام دهند و از آن لذت ببرند. از طریق طراحی پوستر می توانید بینندگان را با عکس ها ، تصاویر خنده دار ، کارتون و عناصر مختلف مانند رنگ ها و تایپوگرافی و سایر عناصر سرگرم کنید. شما با طراحی پوستر طرح های دیوانه واری می توانید ایجاد کنید.

از طراحی لذت ببریدبنابراین ، چیزی خلق کنید که برای مخاطبان بی نظیر و به یاد ماندنی باشند. از تخیل خود استفاده کنید تا باطرحی برجسته ایجاد کنید. با پوستر بی نظیر خود ، بیننده ها را از هر فاصله ای جذب کنید.

نتیجه

طراحی پوستر خوب می تواند پیامی را به روشی منحصر به فرد به مخاطبان خود منتقل کند. استفاده از عناصر رنگ ، حروف ، تصاویر و موارد دیگر از ویژگی های جذاب هر پوستری است. عوامل دیگری مانند قابل درک بودن و خوانایی پوستر شما نیز باید در نظر گرفته شود.

 

 

منبع : Designhill

اشتراک مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *