طراحی بسته بندی

طراحی بسته بندی

راهنمای نهایی برای طراحی بسته بندی محصول

طراحی بسته بندی جهان را سازمان یافته نگه میدارد.چه یک بسته برای محصولات شما باشد ، یا پوششی برای لباسشویی کثیف شما یا بطری که نوشیدنی های دلپذیر دلستر شما را در کنار هم نگه می دارد ، این که وسایلمان را در چه چیزی قرار می دهیم مهم است!

راهنمای نهایی-بسته بندی محصول

بسته بندی محصول چیست؟ طراحی بسته بندی محصول به ایجاد نمای بیرونی یک محصول اشاره دارد. این شامل گزینه هایی در مواد و فرم و همچنین گرافیک ، رنگ و فونت است که برای بسته بندی جعبه ، قوطی ، بطری یا هر نوع ظروف استفاده می شود.

این یک ابزار عملی است . ( منظور من این است که شما چگونه میتوانید دلستر را بنوشید ؟) اما باز هم فراتر از این هاست. بسته بندی مانند هر طراحی خوب ، داستانی را بیان می کند. بسته بندی  یک تجربه حساس است ، به معنای واقعی کلمه ما را از طریق دید ، لمس و صدا (و احتمالاً بو و طعم،بستگی به محصول / بسته دارد) درگیر می کند. همه این جزئیات به ما کمک می کند تا بفهمیم کالای محصور برای چه چیزی است ، چگونه باید از آن استفاده کرد ، چه کسی باید از آن استفاده کند و شاید مهمتر از همه ، خودمان آن محصول را می خریم یا نه.

در راهنمای نهایی برای طراحی بسته بندی محصولات ما به نحوه ی تهیه بسته بندی خود می پردازیم.

فهرست:

  • فرآیند طراحی بسته بندی در ۷ مرحله
    1. درک لایه های بسته بندی
    2. انتخاب نوع مناسب بسته بندی
    3. چاپگر خود را تنظیم کنید
    4. ایجاد معماری اطلاعات
    5. ارزیابی طرح بسته بندی
    6. جمع آوری بازخورد
    7. دریافت فایل های مناسب
  • اصطلاحات طراحی بسته بندی که شما باید بدانید (واژه نامه)

قبل از شروع طراحی بسته بندی
 ۳ سوال مهم

سه سؤال وجود دارد که باید قبل از شروع طراحی بسته بندی یک محصول ، به آنها پاسخ دهید:

  1. محصول چیست؟
  2. چه کسی محصول را خریداری می کند؟
  3. مردم چگونه محصول را خریداری می کنند؟

بیایید کمی بیشتر به عمق اینها نگاه کنیم:

طراحی بسته بندی nuala
 

۱. محصول چیست؟

یک سؤال فریبنده نیست؛ این سوال آسان است. چه چیزی می فروشید؟ چقدر بزرگ است؟ از چه موادی ساخته شده است؟ ظریف است؟

این سؤال به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا تدارکات ضروری برای بسته بندی محصول شما وجود دارد یا خیر. به عنوان مثال ، یک محصول ظریف به بسته بندی ایمن تر نیاز دارد. از طرف دیگر ، چیزی بزرگ یا با ابعاد عجیب و غریب ، ممکن است به جای جعبه ، به یک راه حل بسته بندی سفارشی نیاز داشته باشد.

۲. چه کسی محصول را خریداری می کند؟

آیا قرار است این محصول توسط مردان ، زنان یا هر دو مورد استفاده قرار گیرد؟ آیا برای کودکان یا بزرگسالان است؟ آیا برای کسانی است که آگاهی زیادی نسبت به محیط زیست دارند؟ آیا برای کسانی است که به یکباره هیزنه زیادی خرج میکنند؟

بسته بندی یک محصول باید مورد توجه مصرف کننده ایده آل خود باشد؛ این مهم است که قبل از شروع فرآیند طراحی ، بدانید که مصرف کننده کیست. ممکن است محصولات برای بزرگسالان مسن به متن بزرگتر احتیاج داشته باشد. از طرف دیگر ، مواردی که برای مشتری مرفه ساخته شده اند باید مواردی را در نظر بگیرند که احساس تجمل ایجاد می کنند.

۳. افرادی چگونه محصول را خریداری می کنند؟

آیا آنها آن را از یک سوپرمارکت خریداری می کنند؟ یک بوتیک کوچک؟ آنلاین؟

اگر این محصول به صورت آنلاین فروخته می شود باید در مورد بسته بندی متفاوت فکر کنید ، تا بتوانید در رقابت در قفسه یک فروشگاه بزرگ مقاومت کنید. کالاهایی که به صورت آنلاین به فروش می رسند احتمالاً نباید فضای اضافی زیادی داشته باشد که بتواند باعث چرخیدن محصول شود یا بسته را خم کند. و آنهایی که در قفسه بوتیک قرار می گیرند ، نیاز دارند تا چشم یک خریدار را که در وسایل انبوه احطه شده است ، جلب کنند.

جوابتان را گرفتید؟ خوب این موارد شما را در سایر تصمیم گیری هایی که در طراحی بسته بندی نجام خواهید داد،راهنمایی می کند. 

هنوز هم به این سؤال ها می پردازید؟ شما هنوز آماده  طراحی بسته بندی نیستید. اشکالی ندارد! بهتر است خیلی زود وقت خود را بکشید و درست از پرش استفاده کنید.

اطلاعات مورد نیاز برای جمع آوری

الزامات تجاری

بعضی اوقات یک محصول به تنهایی نمایانگر یک برند مستقر است. اگر بسته بندی شما نیاز به نشان دادن یک زیبایی خاص از برند خاص دارد ، قبل از شروع به کار اطمینان حاصل کنید که اطلاعات زیر را جمع آوری کرده اید:

  • رنگ ها
    اگر از قبلا cmykرا به روی پنتون تنظیم کرده اید،میتوانید انها را چاپ کنید. (اگر اینطور نیست ، یک کدشش رقمی هم خوب است.)
  • قلم ها
    حتماً از فونت های مناسب و دستورالعمل مخصوص استفاده (مانند هسته یا وزن) استفاده کنید.
  • لوگو در
    صورت نیاز به قرار دادن یک آرم روی بسته بندی ، حتما یک فایل بردار موجود است.
دستورالعمل فونت 99 طراحی می کند

محتوایی که باید روی بسته بندی باشد

آنچه در این است که برای محصول خاص شما بی نظیر خواهد بود ، اما باید قبل از شروع طراحی مطمئن شوید که همه این موارد را مرتب کرده اید. توجه داشته باشید که بسته به صنعت شما ممکن است مواردی وجود داشته باشد که به دلایل قانونی باید روی بسته بندی خود را قرار دهید.

ممکن است شما نیاز داشته باشید:

  • کپی نوشته شده
    این می تواند شامل هر چیزی از نام محصول شما تا توضیحی از کلماتی باشد که کسی را برای خرید علاقه مند می کند.
  • تصاویر
    می خواهید عکس ها را روی بسته بندی خود قرار دهید؟ قبل از شروع مراحل طراحی ، باید آنها را آماده داشته باشید.
  • علائم مورد نیاز
    بسته به نوع محصول / صنعت شما ، ممکن است شما نیاز داشته باشید که بارکد ، اطلاعات مربوط به تغذیه ، علائم انجمن و غیره را درج کنید.
  • بدانید که به چه محتوای موقت شما نیاز دارید
    برخی از محصولات مانند مواد غذایی یا مواد آرایشی دارای اطلاعات اضافی هستند که باید روی دسته های مختلف محصولات قرار گیرد (تاریخ انقضا یا شماره های دسته ای). احتمالاً شما نمی خواهید که این چاپ را مستقیماً روی بسته بندی خود چاپ کنید زیرا به طور مرتب در حال تغییر است ، اما باید برای قرار دادن برچسب یا تمبر در آینده فضایی ذخیره کنید.
کپی بسته بندی محصولات و تصاویر
 

سبک را دوست دارد و دوست ندارد

این ایده خوبی است که قبل از شروع مراحل طراحی ، برخی از تحقیقات سبک انجام داده باشید. شروع به جمع آوری بسته بندی های مورد نظر خود کنید. وقتی در فروشگاه هستید عکس بگیرید. یک صفحه در Pinterest ایجاد کنید.

به یاد داشته باشید ، الهام بخش از سبک همیشه یک معامله یک به یک نیست. شاید شما عاشق رنگ پیراهن خاصی باشید ، یا چاپ پرده های عمه خود  ، یا فونت روی علامت فروشگاه ساندویچ . نکته ای که باید به خاطر داشته باشید اینست که شما لزوماً در حال سرقت ایده های طراحی برای خود نیستید ، بلکه برای آن مشتری ایده آل هستید. ممکن است شما شیک های شیک و پرزرق و برق را دوست داشته باشید ، اما اگر در حال فروش کاپشن های موتور سیکلت کودک به مادران هستید ، احتمالاً این سبک خوبی برای بسته بندی شما نیست.

چیز دیگری که هنگام شروع سفر به سبک خود فکر می کنید ، مواد است. لازم نیست در حال حاضر تصمیمی اتخاذ کنید ، اما می خواهید به گزینه های مختلف توجه کنید.

بودجه

بودجه های طراحی بسته بندی به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. هزینه های یک بار
  2. هزینه های مربوط به هر مورد

هزینه های یک بار شامل مواردی مانند پرداخت هزینه برای کارهای اصلی طراحی ، خرید یک تمبر (اگر مسیر DIY را طی می کنید) ، تنظیم صفحه چاپ (برای چاپ های بزرگ و افست .) هزینه های این بخش را پرداخت می کنید و معمولاً فقط یک بار است(مگر اینکه طرح خود را تغییر دهید).

هزینه های مربوط به کالاها به طور کلی برای مواد و کار است. هر جعبه نیز مقدار مشخصی هزینه دارد ، همانطور که کاغذ بافتی که استفاده میکنید و نواری که برای محکم بستن آن به کار می برید. و شما باید هزینه ای هم به کسی پرداخت کنید تا محصول شما را درون جعبه قرار دهد ، یا این که این کار را خودتان انجام دهید.

شما باید قبل از شروع فرایند طراحی ، مبلغی را که می خواهید خرج کنید ، داشته باشید. به خاطر داشته باشید که ارزان تر همیشه بهتر نیست؛ پرداخت کمی بیشتر برای مواد شما می تواند جلوه شما و (قیمت فروش شما) را بهتر کند.

فرآیند طراحی بسته بندی در ۷ مرحله

پس از جمع آوری تمام این اطلاعات ، سرانجام وقت آن فرا رسیده است: قسمت طراحی: به یاد داشته باشید که چگونه می خواهید طرح بسته بندی شما برند شما را بیان کند؟ انتخاب هایی که شما در فرآیند طراحی انجام می دهید همان چیزی است که به شما کمک می کند برند خود را نشان دهید.

۱. لایه های بسته بندی را درک کنید

سه لایه بسته بندی محصول وجود دارد: بسته بندی بیرونی ، بسته بندی داخلی و بسته بندی محصول. ممکن است محصول شما به یک یا هر سه مورد نیاز داشته باشد.

طرح کیسه های لذیذ عثمانی

 

طراحی جعبه صدف هاکلبری

 

بسته بندی بیرونی اولین چیزی است که مشتری می بیند. این چیزی است که محصول شما را از عوامل خارجی محافظت می کند. این می تواند شامل جعبه ای باشد که کالای مورد نظر در آن حمل می شود یا کیسه خرید کالا در فروشگاه باشد.

کاغذ خرد

بسته بندی داخلی چیزی است که محصول شما را با اطمینان در بسته بندی خارجی قرار می دهد. این ممکن است بسته بندی بادام زمینی یا دستمال کاغذی باشد که مانع از سرخ شدن یا ریختن چیزی شود. یا ممکن است یک کیسه بسته باشد که برای حفظ طراوت عمل می کند.

جعبه های فروشگاه گل

 

طرح بسته بندی صابون

 

طراحی بسته بندی سرزمین عجایب زمستانی

 

بسته بندی محصول همان چیزی است که بیشتر مردم هنگام فکر کردن به محصول به آن فکر می کنند: این می تواند جعبه ای که اسباب بازی در آن قرار می گیرد باشد یا برچسب روی بطری ، برچسب روی پوشاک یا بسته بندی نوار آب نبات.

هر یک از این لایه های بسته بندی این فرصت را به شما می دهد تا بخشی از برند خود را بیان کنید.

۲. نوع مناسب بسته بندی را انتخاب کنید

بسته بندی های مختلف زیادی برای محصول شما وجود دارد:

بسته بندی مربع

 

جعبه شکلات شش گوش

 

طرح کیسه چای فیل

 

طراحی بطری جغد

 

طراحی لوله خام پرنعمت

 

طرح برچسب توپ عسل

 

طراحی بسته بندی شده بچه ها

 

طراحی جام دوچرخه

 

طراحی لوله هندسی

انتخاب بین یک جعبه و یک بطری ممکن است گاهی اوقات بدون فکر باشد. اما بعضی اوقات اینطور نیست. در اینجا چند مورد وجود دارد که باید هنگام انتخاب نوع مناسب بسته بندی برای محصول خود ، به آنها فکر کنید:

آفتاب کاپری

 

گوگل

 

  • محصول

    همه چیز همیشه به این مورد برمی گردد! اگر شما چیزی مایع می فروشید ، گزینه های شما  محدود می شود.( اجازه ندهید که این محدودیت خلاقیت شما را خنثی کند! به Capri Sun نگاه کنید: آنها با ایجاد یک ظرف آبمیوه ، صنعت جعبه آب میوه را روی سر خود چرخانده اند.)

بطری گل رز آبی
  • مسابقه
    آیا هر کس دیگری سوپ خود را در قوطی می گذارد؟ شما می خواهید در مورد قرار دادن سوپ خود در چیز دیگری بسیار سخت فکر کنید. از یک طرف ، باعث می شود که شما در موضع خود مقاومت کنید و این می تواند شما را از بقیه جدا کند. از سوی دیگر ، مصرف کنندگان عادت دارند قوطی های سوپ را در اختیار داشته باشند و فروشگاه های مواد غذایی در قسمت سوپ خود قوطی های انبار قرار دهند ، این ممکن است به معنای جعبه سوپ شما در حال نبرد با سربالایی باشد.
  • بودجه
    شما ممکن است در مورد چگونگی فروش نجوم های طالع بینی خود در یک جعبه ستاره به یک ایده عالی فکر کنید. اما اگر بودجه شما برای هر قطعه ۰.۵۰ دلار باشد ، احتمالاً امکان پذیر نخواهد بود. به یاد داشته باشید که همیشه مشتری ایده آل را در نظر داشته باشید: اگر جذابیت های شما قصد فروش هر کدام با ۱۲ دلار را دارند ، یک جعبه ساده و ارزان قیمت احتمالاً بهترین شرط بندی شماست. اما اگر آنها با دست ساخته شده باشند ، طلا را که ۱۰۰ دلار می فروشید ، نگه می دارد ، شاید بهتر باشد تا بودجه خود را افزایش دهید و به دنبال آن جعبه لوکس به شکل ستاره بروید.
۳. چاپگر خود را تنظیم کنید

چاپ چیزی نیست که شما بخواهید انجام دهید مگر پس از اتمام طراحی. اما قبل از رسیدن به آن مرحله باید به آن فکر کنید!  ارتباط با چاپگر نه تنها به شما از هزینه چاپ اطمینان می دهد، بلکه اطلاعات خاصی را در اختیارتان قرار می دهد که می تواند به طراح شما در تهیه پرونده کمک کند.

چند مورد که می خواهید در مورد آنها سؤال کنید:

جعبه بالای هرمی با دیزل
  • برنامه ها
    اگر با یک جعبه یا برچسب با اندازه استاندارد استفاده می کنید ، چاپگرها باید بتوانند قالب های خطی را تهیه کنند که بتواند با یک طراح به اشتراک گذاشته شود.
  • الزامات فرمت پرونده
    پرینتر شما به یک فایل وکتور نیاز دارد . آیا به یک پرونده لایه دار نیاز دارد؟ آیا شما باید خطوط برش را وارد کنید یا نه؟ طراح شما باید یک فایل آماده چاپ (معمولاً Adobe Illustrator (.ai) ، Photoshop (.psd) ، PDF یا EPS) تهیه کند. ممکن است در صورت نداشتن نرم افزار مناسب قادر به باز کردن این پرونده ها نباشید ، اما چاپگر شما قادر خواهد بود. طراح همچنین مدل های بصری را با فرمت PNG یا JPG (که همه می توانند آن را باز کنند) تهیه می کند. اطمینان حاصل کنید که انواع فایلها چیست و بنابراین می توانید آنها را در اختیار افراد مناسب قرار دهید.
  • گزینه های رنگ
    برخی از چاپگرها می توانند با هر رنگ Pantone مطابقت داشته باشند. برخی دیگر (به ویژه گزینه های کم هزینه) می توانند یک پالت رنگ محدود برای شما داشته باشند تا بتوانید با آن کار کنید.
  • چاپ دیجیتال در مقابل چاپ افست 
    چاپگر شما از کدام نوع استفاده می کند؟ اگر offset استفاده می کند ، حداقل تعداد سفارش کدام است؟ مقیاس هزینه چگونه است؟
۴- معماری اطلاعات خود را ایجاد کنید

به این ۳ سؤال بیاندیشید ، مشخصاً چه کسی محصول شما را خریداری می کند و آنها را در کجا می یابند. شما می خواهید از آن برای ایجاد معماری اطلاعات برای بسته خود استفاده کنید.

ممکن است عکسهای زیبایی از محصول خود در عمل داشته باشید ، یک توصیف درخشان از مشتری ، یک برچسب شوخ طبعی که توضیح می دهد چقدر عالی هستید ، و یک گرافیکی عالی که به مشتریان نحوه استفاده از محصول خود را نشان می دهد. اما وقتی یک خریدار به بسته بندی شما نگاه می کند ، احتمالاً آنها فقط یک چیز را به خاطر می آورند.  میخوای این چی باشه؟

یکی از مهمترین چیزهایی را که می خواهید مشتریان درباره محصول شما بدانند انتخاب کنید. این باید محور طراحی شما باشد.

بعد از انتخاب محصول شما (یا کلیک روی پیوند شما) که می تواند معامله را ببندد ، می توانید ۲-۳ چیزی را که می خواهید نشان دهید اضافه کنید. بیایید به مثالهایی نگاه کنیم:

 

 

۵- یک طرح بسته بندی را ارزیابی کنید

شما ایده های بسیار خوبی برای طراحی دارید! اکنون زمان آن رسیده است که بازخورد خود را ارائه دهید. در اینجا چند مورد وجود دارد که می خواهید در مورد آنها فکر کنید:

  1. آیا مشخص است محصول شما چیست؟
    وقتی به بسته بندی نگاه می کنید ، مشخص است که این محصول چه کسی را انجام می دهد و برای چه کسانی است؟ خریداران فقط قصد دارند برای چیزهایی که می فهمند پول خرج کنند.
    اطمینان حاصل کنید که بسته بندی شما شبیه چیز دیگری نیست (مگر اینکه بسیار عمدی باشد). شما قطعاً نمی خواهید مصرف کننده خود را گیج کنید.
افسانه
  1. آیا بسته بندی یک نمایش صادقانه از محصول شما است؟
    یکی از بدترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که محصول شما را در بسته بندی خود نادرست نشان دهید. اطمینان حاصل کنید که هر عکس روی بسته بندی در واقع عکس محصول است. البته شما باید بهترین چهره خود را به جلو بکشید ، اما اگر تصویری از کلوچه های پر از کشمش را نشان دهید و در واقع فقط ۱ کشمش در هر کدام از کلوچه وجود دارد ، مشتری قصد دارد احساس تقلب کند (و احتمالاً دوباره از آن خریداری نخواهد کرد).
کشمش کافی نیست
  1. این بسته به صورت سه بعدی به چه شکل خواهد بود؟
    یک طراح خوب باید مدل طراحی خود را هم آماده چاپ (تخت) و هم در ۳ بعد ارائه دهد. شما همچنین می توانید با چاپ چیزی بر روی کاغذ سفید و ساختن آن در جعبه یا لوله ، مدل های مختلفی را ایجاد کنید. این به شما کمک می کند تا مواردی نمی دانید،متوجه شوید. گاهی اوقات تصویری در هنگام صاف بودن بسیار عالی به نظر می رسد اما هنگام ساخت وحشتناک است. اطمینان حاصل کنید که تفاوت را درک کرده اید.
  2. این بسته در فروشگاه ها به چه شکل خواهد بود؟
    تاثیر قفسه برای محصولاتی که در فروشگاه ها به فروش می رسند بسیار مهم است. شما می خواهید در نظر بگیرید:
  • چه مقدار از بسته بندی قابل مشاهده خواهد بود؟ هنگامی که محصولات کنار یکدیگر روکش شده اند ، معمولاً فقط می توانید یک چهره را ببینید. اطمینان حاصل کنید که مهمترین اطلاعات شما جلو و مرکز است.
  • چه چیزی به نظر می رسد وقتی این محصولات در کنار و بالای یکدیگر جمع شوند؟ آیا الگویی ایجاد شده است؟ آیا می خواهید آنجا باشد؟
  • این در مقایسه با رقابت چگونه خواهد بود؟ به یک یا چند فروشگاه که در آن محصول شما فروخته خواهد شد بروید و متوجه شوید محصول شما در کجا قرار خواهد گرفت. آیا بیشتر محصولات یک رنگ هستند؟ چگونه خود را مجبور به ایستادگی و جلب و توجه می کنید؟
بسته بندی شامپو روی قفسه
  1. آیا این طرح همه کاره است؟
    شما در حال حاضر ممکن است فقط یک عطر و طعم معروف سس داغ میراندا داشته باشید ، اما در آینده ممکن است بخواهید سس بوفالو بدنام خاله کلسی و راز سزار مخفی خاله ساشا را خلق کنید. آیا طراحی شما به راحتی اصلاح می شود تا تغییرات جدیدی در محصول شما ایجاد شود؟
بسته های تند و تیز وگان
  1. آیا بسته بندی شما قابل استفاده مجدد است؟
    این ممکن است برای هر محصول مهم نباشد ، اما ممکن است بخواهید در نظر بگیرید که آیا بسته بندی شما قابل استفاده مجدد است (و اگر می خواهید آن را استفاده کنید)! به عنوان مثال ، آیا کیسه شما می تواند در یک فروشگاه مواد غذایی مجدداً جبران شود؟ بازاریابی رایگان! اگر دستکش باغبانی می فروشید ، می توانید جعبه خود را در یک آجری تنظیم کنید؟ این هوشمندانه و کاربردی است!
۶. جمع آوری بازخورد
 قبل از تصمیم گیری ۱۰۰٪ در مورد طراحی بسته بندی خود ، اطمینان حاصل کنید که آن را هم توسط ذینفعان اصلی و هم افرادی که تا به حال از محصول شما نشنیده اند یا استفاده نکرده اند ،در میان بگذارید.

حتی اگر فقط همسایه شما در خیابان باشد ، افرادی که به محصول شما نزدیک نیستند ، متوجه چیزهایی می شوند که شما هرگز متوجه نشده اید. در نظر بگیرید از آنها بپرسید:

  • این محصول چه کاری انجام می دهد؟
  • چه کسی قرار است این محصول را خریداری کند؟
  • پیام اصلی شما وقتی در این بسته بندی نگاه می کنید چیست؟

پاسخ آنها به این سؤالات به شما کمک می کند تا تعیین کنید که بسته بندی در ارتباط با آنچه شما می خواهید ارتباط برقرار می کند یا خیر. اگر اینگونه نیست ، به طراح خود برگردید و بفهمید که چه چیزی را می توانید تغییر دهید.

۷. فایل های مناسب را از طراح خود دریافت کنید

شما در مورد طراحی بسته بندی خود تصمیم گرفته اید. آفرین!

اکنون به مواردی که چاپ کرده اید مراجعه کنید و بررسی کنید که پرونده های مناسب خود را داشته باشید. احتمالاً شما این موراد را نیاز دارید:

  • برنامه های بسته بندی در قالب وکتور. این احتمالاً یک پرونده Adobe Illustrator (.ai) ، .pdf یا .eps خواهد بود. برای هر نوع بسته بندی که ایجاد می کنید ، به یکی نیاز خواهید داشت. (بنابراین ، اگر ۳ عطر و طعم دارید ، به ۳ برنامه غذایی نیاز دارید.)
  • کد رنگ . اگر چاپگر شما از رنگهای دلخواه استفاده می کند ، حتما کدهای رنگی Pantone یا CMYK را در اختیار داشته باشید تا همه چیز به شکلی که می خواهید به نظر برسد.

واژه نامه طراحی بسته بندی

در اینجا یک راهنمای سریع برای برخی از اصطلاحات معمول طراحی بسته بندی آورده شده است:

پرونده Adobe Illustrator (AI) – Adobe Illustrator یک برنامه طراحی است که برای ایجاد تصاویر وکتور(مورد نیاز برای چاپ) استفاده می شود. فایلهای ایجاد شده در این برنامه دارای پسوند .ai هستند. برای باز کردن این پرونده ها به Adobe Illustrator نیاز دارید. (اگر آن را ندارید ، اشکالی ندارد! چاپگر شما خواهد داشت.)

بارکدها (UPC و EAN) – بارکدها آن دسته از خطوط در هر بسته هستند. آنها اطلاعات قابل خواندن با ماشین را در مورد محصول دارند که اطلاعات مربوط به محصول از جمله قیمت را در آنها ذخیره می کند. چندین بارکد مختلف وجود دارد ، از جمله UPC (کد محصول جهانی) – بارکد غالب در آمریکای شمالی- و EAN (شماره مقاله بین المللی (در اصل “اروپایی” بود ، از این رو E اول اسم آن قرار گرفته است) – یک بارکد جهانی. ممکن است نیاز باشد قبل از اینکه بسته بندی خود را طراحی کنید ، برای آنها درخواست کنید.

قوطی – ظرفی گرد یا استوانه ای ، معمولاً از فلز ساخته شده و برای ذخیره مواردی مانند مواد غذایی و مواد شیمیایی استفاده می شود.

CMYK – مخفف cyan (آبی) ، سرخابی (قرمز) ، زرد و کلید (سیاه). این چهار رنگی است که در چاپ استفاده می شود. هر رنگ دارای کد CYMK است که یک چاپگر از آن برای کمک به مطابقت طراحی شما با بسته بندی نهایی استفاده می کند.

Dielines  – الگوی مسطح بسته بندی محصول شما. طراحان و چاپگرها از آنها برای ایجاد یک طرح مناسب برای یک بسته استفاده می کنند.

EPS – مخفف متن محصور شده ی ارسال شده  است. این یک پسوند فایل برای تصاویر مبتنی بر وکتور است. آنها معمولاً فقط در برنامه های تخصصی طراحی گرافیک قابل باز شدن هستند.

چاپ دیجیتال – روشی مدرن برای چاپ است که در آن اطلاعات مربوط به پرونده به صورت دیجیتالی به چاپگر ارسال می شود و هر قطعه بسته بندی به صورت جداگانه از طریق آن چاپگر اجرا می شود. چاپ دیجیتال برای کارهایی کوچک و دورهای کوتاه بسیار مناسب است. اغلب اوقات ، چاپ افست سنتی تر برای چاپ های بزرگتر مقرون به صرفه تر است.

چاپ Offset – یک روش چاپ که در آن صفحات طراحی شما در چهار رنگ (CMYK) ایجاد می شود. این صفحات سپس از طریق یک چاپگر بزرگ و صنعتی اجرا می شوند. چاپ افست دارای هزینه های زیادی برای تنظیم است (یعنی باید صفحات ایجاد شود) ، اما در حجم های بزرگ (معمولاً بیش از ۱۰۰۰ قطعه یا بیشتر) از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه تر است.

Pantone – Pantone شرکتی است که سیستم همسان سازی Pantone (PMS) را ایجاد کرده است. PMS مجموعه ای از رنگ های چاپی استاندارد است. هر رنگ یک عدد اختصاصی دارد و می تواند توسط هر چاپگر تقریباً به طور یکسان تولید شود.

PDF – مخفف “فرمت سند قابل حمل”. این یک فرمت فایل چند منظوره است که میتواند یک فایل وکتور باشد یا شطرنجی (شما باید وکتور را برای بسته بندی استفاده کنید!) و از هم تصویر و هم متن پشتیبانی می کند. PDF ها را می توان تقریباً در هر رایانه ای باز کرد.

نوع پرونده شطرنجی – تصاویر شطرنجی از هزاران نقطه کوچک (پیکسل) تشکیل شده است. به همین ترتیب ، تغییر اندازه آنها دشوار است.

RGB – مخفف قرمز ، سبز و آبی ، سه رنگ اصلی (که می تواند برای ایجاد همه رنگ های دیگر ترکیب شود) در نور ، و بنابراین در صفحه های دیجیتالی می باشند. از کدهای RGB یا Hex برای شناسایی رنگ ها در فضاهای دیجیتال استفاده می شود. آنها را می توان برای چاپ به کدهای رنگی CMYK و Pantone تبدیل کرد.

فایل وکتور – تصاویر وکتور از خطوط ساخته شده اند. به همین ترتیب ، تغییر اندازه آنها آسان است.

 

منبع : ۹۹designs

 

اشتراک مطلب

۱ نظر در حال حاضر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *