طراحی اسم رمضان کریم

طراحی اسم

 

قوانین و اصطلاحات طراحی اسم که هر طراح باید بداند

 

مفاهیم اساسی و اصطلاحات طراحی اسم – با کلماتی که می توانید بفهمید.

طراحی اسم

  1. کاسه؛ ۲. ساقه؛ ۳. در جهت مخالف؛ ۴. بازو؛ ۵. رشته؛ ۶. ترمینال؛ ۷. ستون فقرات؛ ۸. صعود؛ ۹اوج؛ ۱۰. سریف؛ ۱۱. گوش؛ ۱۲. نزول کننده؛ ۱۳. چهارراه؛ ۱۴. نهایی؛ ۱۵. ارتفاع صعود کننده؛ ۱۶. ارتفاع درپوش؛ ۱۷. قد X؛ ۱۸. پایه؛ ۱۹. خط نزول

 

در واقع طراحی اسم هنر و تکنیک تنظیم حروف است. این مهارت در میان دیگر مهارت های یک طراح بسیار مهم است و درباره خوانا تر بودن کلمات است. انتخاب نوع طرح حروف و نحوه کار با طرح بندی ، Girid ، رنگ بندی و موارد دیگر باعث ایجاد تفاوت بین یک طراحی خوب ، بد و عالی خواهد شد.
اصطلاحات بسیار زیادی در رشته طراحی اسم وجود دارد – همه چیز را از نام های صحیح برای قسمت های مختلف حروف شما گرفته تا اصطلاحات مربوط به نحوه چیدمان آنها در یک طرح را پوشش می دهد. در این مقاله اصول اولیه ای که باید برای شروع کار با حروف بدانید را پوشش خواهیم داد.

۱-انتخاب فونت

انتخاب گسترده ای از انواع مختلف برای شما وجود دارد. انتخاب فونت یک پروسه طولانی و پیچیده است. فونت های ایجاد شده توسط هنرمندان این عرصه در مدت زمان قابل توجهی و طی سالهای متمادی ایجاد می شوند. بهترین فونت های طراحی شده حرفه ای با وزن ها و سبک های مختلفی همراه اند.تا در نتیجه یک خانواده کامل ایجاد شود. به علاوه جفت های Kerning (کرنینگ به عملیات تنظیم فاصله افقی بین حروف در طراحی قلم‌های رایانه‌ای گفته می‌شود.) با دقت در نظر گرفته شده ، پشتیبانی چند زبانه با کاراکترهای بین المللی و  Glyph( به تصویر یک نماد در یک سامانه  نوشتاری گلیف می‌گویند) های یک در میان رسا برای اضافه کردن کاراکتر و تنوع در حروفچینی. بنابراین ، در حالی که مجموعه ای حیرت انگیز از فونت های رایگان برای انتخاب در اینترنت وجود دارد ، باید یکی از موارد مورد نظر خود را بررسی کنید که شامل تمام گزینه های مورد نیاز برای ایجاد یک طراحی اسم عالی باشد. حتی در بین گزینه های که برای آنها پول پرداخت میکنید ، انتخاب های زیادی می توانند مطلوب نباشند . این می تواند وسوسه انگیز باشد که به کلاسیک ها روی بیاورید.

انتخاب فونت در طراحی اسم

۲-سایز

همه حروف مساوی ایجاد نمی شوند. بعضی از آنها چاق و پهن هستند؛ برخی از آنها نازک و باریک هستند. بنابراین کلماتی که در انواع مختلفی ایجاد می شوند می توانند فضای بسیار متفاوتی در صفحه ایجاد کنند. ارتفاع هر کاراکتر به عنوان “x-height” شناخته می شود . هنگام جفت نمودن حروف مختلف ، معمولاً استفاده از مواردی که ارتفاع مشابهی دارند ، استفاده می شود. عرض هر کاراکتر به “Set Width” معروف است. این قسمت از نوشته را به همراه فضایی که به عنوان یک حائل بین یک حرف و حرف دیگر عمل می کند ، اندازه میگیرد. متداول ترین روشی که برای اندازه گیری حرف مورد استفاده قرار می گیرد ، سیستم نقطه ای است ، که به قرن ۱۸ میلادی باز می گردد. یک نقطه ۱ممیز۷۲ اینچ است. ۱۲ نقطه یک  Picaپیکا را تشکیل می دهد ، واحدی که برای اندازه گیری عرض ستون استفاده می شود. اندازه های حرف نیز می تواند در اینچ ، میلی متر یا پیکسل اندازه گیری شود.

فونت سایز در طراحی اسم

۳-Leading

لیدینگ فضای عمودی بین هر خط از تایپ را توصیف می کند. به این دلیل اینگونه نامگذاری شده است زیرا در روزهای تایپ کردن فلز از نوارهای سرب برای جدا کردن خطوط تایپ استفاده می شد. برای متن قابل خواندن که خواندن آن راحت است ، یک قاعده کلی این است که مقدار لیدینگ شما باید بین ۱.۲۵ تا ۱.۵ برابر بیشتر از اندازه فونت باشد.

۴-Tracking and kerning

Kerning فرایند تنظیم فضای بین کاراکترها برای ایجاد یک جفت هماهنگ است. به عنوان مثال ، در صورتی که یک “بزرگ” A با یک “بزرگ” V ملاقات کند ، diagonal strokes  آنها معمولاً بهم می خورد به گونه ای که سمت چپ بالای “V” در بالای سمت راست پایین “A” قرار دارد.
Kerning شبیه Tracking است ، اما آنها یکسان نیستند. ترکینگ فرآیند تنظیم فاصله همه کاراکتر ها در یک کلمه است و بطور یکنواخت اعمال می شود.

لیدینگ - ترکینگ - کرنینگ در طراحی اسم

۵-اندازه گیری

اصطلاح اندازه گیری عرض یک بلوک متنی را توصیف می کند. اگر به دنبال دستیابی به تجربه خواندن مطلوب هستید ،  وضوح مورد مهمی است. اگر خطوط شما خیلی طولانی باشد ، خواننده شما به راحتی می تواند گم شود ، در حالی که یک اقدام خیلی کوتاه تجربه خواندن غیر ضروری را از بین می برد.
تعدادی تئوری وجود دارد که به شما کمک می کند تا اندازه گیری ایده آل برای طراحی اسم خود را تعیین کنید. یک قانون کوچک این است که خطوط شما باید اندازه ۲-۳ الفبا طول داشته باشند (بنابراین ۵۲-۷۸ کاراکتر و همچنین فاصله ها).

اندازه گیری در طراحی اسم

۶-سلسله مراتب و مقیاس آگهی

اگر همه نوشته های یک طرح یکسان به نظر برسد ، دشوار است بدانید که مهمترین اطلاعات کدام است. اندازه یکی از راههای اساسی است که در آن تایپوگرافیست ها سلسله مراتب را ایجاد می کنند و خوانندگان خود را راهنمایی می کنند. سرفصل ها معمولاً بزرگ هستند ، عنوانهای فرعی کوچکتر و نوشته بدنه آنها باز هم کوچکتر است.
اندازه تنها راه برای تعیین سلسله مراتب نیست – می توان با رنگ ، فاصله و وزن نیز به دست آورد.

مقیاس در طراحی اسم

 

منبع : creativebloq.com

اشتراک مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *