ساخت تیزر

ساخت تیزر

راهنمای جامع و کامل در ساخت تیزر تریلر

بیشتر محتوا برای جلب رضایت مخاطبان خود ساخته شده است – امروزه مردم به دنبال مواردی هستند که کلیه سرگرمی ها ، اطلاعات و احساسات را ارائه می دهد.

از طرف دیگر تیزر  و تریلر  برای برعکس کردن کار می کنند. آنها برای جلب توجه بینندگان خود و برانگیختن کنجکاوی آنها طراحی شده اند. بهترین طراحی ها مردم را مشتاق و کنجکاو می کنند که فیلم را ببینند (یا آلبوم را پخش کنند ، فینال زنده را تماشا کنند ، بلیط نمایش را بخرند ، برای کلاس ثبت نام کنند و غیره).

ساخت تیزر

چه زمانی می توانید از تیزرها و تریلرها استفاده کنید؟

تیزرها و تریلرها محدود به فیلم نیستند. آنها می توانند نقش مهمی در هر کمپین بازاریابی محصول ویدیویی ایفا کنند: برای نمایش ها ، وب سایت های VOD ، کلاس های آنلاین ، کانال های Roku و Vimeo و غیره.

نکاتی درباره ساخت تریلر یا تیزر

فکر کردن در مورد تیزر یا تریلر خود به عنوان خلاصه ای ساده از محتوای اصلی وسوسه انگیز است. با این حال ، اگر ان را مانند یک تجربه یا داستان کوتاه مستقل طراحی کنید ، فیلم شما بسیار جذاب خواهد بود.
تیزر اینستاگرام در مسابقه بهترین موزیک ویدیو ، دو سازنده خود را در مقابل یکدیگر قرار می دهدThe Golden Pony Boy) وTray Haggerty). RIVبا طنز و روایت قوی مخاطبان خود را با موفقیت جلب کرد. نه تنها چند ثانیه سرگرم می شوید بلکه به احتمال زیاد به وب سایت RIV مراجعه می کنید تا فیلم های کامل را ببینید. تصور یک ویدیوی تبلیغاتی مشابه با همان اثر دشوار است.
هنگام گرفتن فیلم ، کلیپ ها یا “لحظاتی” را انتخاب کنید که بیش از یک چیز را نشان می دهد.  می توانید کاری کنید که هم خنده دار باشد و هم طرح را جذاب نشان دهد یا شاید هم همزمان احساساتی و آموزنده باشد. از خود بپرسید ، “مخاطبان من هنگام تماشای این فیلم چه چیزی یاد خواهند گرفت یا چه احساسی خواهند داشت؟” اگر نمی توانید دو تا جواب قانع کننده به این سوالات دهید ، به دنبال کلیپ دیگری باشید.”

همچنین مهم است که در مورد آنچه بینندگان را وادار به اقدام می کند فکر کنید. اگر افراد بعد از تماشای آن کاری انجام ندهند ، تیزر یا تریلر شما بی معنی خواهد بود. با توجه به برنامه ریزی ، ایجاد و پخش ویدئوی خود ، این واقعیت را در خاطر داشته باشید.

عناصر تیزرها و تریلرهای مؤثر

۵مورد ضروری وجود دارد که هر ویدیویی در این دسته باید داشته باشد.

۱. معرفی خودتان یا محصولتان

بسته به اینکه چگونه ویدیوی شما را پیدا کردند ، مخاطبان شما ممکن است به این فکر می کنند که شما چه کسی هستید ، شرکت شما چه کاری می کند یا محصول شما چگونه کار می کند. شما ممکن است بخواهید همه آن جزئیات را به یکباره فاش نکنید – همانطور که در مورد آن بحث خواهیم کرد ، مرموز بودن می تواند ابزاری قدرتمند باشد – اما باید زمینه ای فراهم کنید تا بینندگان درک کنند که چرا شما بهترین هستید.

۲. تصویری

انسان یادگیرنده بصری است: ۹۰٪ از اطلاعات ارسال شده به مغز بصری است و تصاویر ۶۰۰۰۰۰ بار سریعتر از متن پردازش می شوند. با توجه به این نکته ، از متن به عنوان مکمل استفاده کنید ، نه جایگزینی برای تصاویر و ویدیوها.

۳. نام و لوگو

نام و لوگو شما حداقل باید یک بار در ویدیو ظاهر شود. شما باید ارتباط بین فیلم و محصول خود را در ذهن بینندگان خود تقویت کنید – اگر این کار را نکنید ، با یک فیلم شگفت انگیز که مخاطبان به آن علاقه دارند اما در پایان فیلم هیچ اقدامی نمی کنند. اگر در حال ایجاد یک تریلر هستید ، در مورد نشان دادن نام و لوگو خود در مقایسه با اوایل فکر کنید تا در ذهن شما مهم باشد.

اگر در حال ایجاد یک تریلر هستید ، به این فکر کنید که نام و نشان خود را نسبتاً زود نشان دهید ، تا در کل ذهنیت مطلوبی ایجاد کنید.

اگر در حال ایجاد یک تیزر هستید ، جایی که هدف اصلی به طور معمول ایجاد تمهید و درام است ، ممکن است این اطلاعات را تا آخر ذخیره کنید.

۴. اثبات اجتماعی

اثبات اجتماعی تأثیر بسزایی دارد. اگر بینندگان شما می دانند که افراد دیگر به محصول شما اعتماد میکنند ، استفاده می کنند و آنها را دوست دارند ، بیشتر علاقه مند خواهد شد که آن را خریداری کنند. سعی کنید نوعی از اثبات اجتماعی را در ویدیوی خود بگنجانید. این ممکن است توصیفی از یک مشتری شاد باشد ، نقل قول هایی از مقالات خبری یا بررسی ها ، قطعه هایی از یک سایت بررسی ، تصاویر یا فیلم های افرادی که از محصول شما استفاده می کنند یا نتایج شما (به عنوان مثال ، “۹۱٪ افرادی که این دوره را می گذرانند استخدام شده اند. طی یک ماه. “)

۵. CTA

یک تماس به عمل – که پیشنهاد خاصی را به بینندگان می دهد در مورد آنچه در قدم بعدی انجام میدهند – ممکن است مهمترین اصل باشد. اگر مخاطب شما به انجام کاری دعوت نشود ، تمام انرژی و احساسی که ویدیوی شما ایجاد می کند بی فایده است.

قدم بعدی را برای مخاطبان خود منطقی در نظر بگیرید.( به طور معقول ، منظور من این نیست که از آنها بخواهید ۵۰۰۰ دلار پس از یک فیلم یک دقیقه ای خرج کنند. در عوض ، از آنها بخواهید که با شما یا تیم فروش خود تماس تلفنی برقرار کند.)

در اینجا چند ایده آورده شده است:

  • در کانال خود عضو شوید
  • برای خبرنامه ایمیل خود ثبت نام کنید
  • از محصولات جدید ما باخبر شوید
  • با یک متخصص شرکت صحبت کنید
  • محصولی بخرید (اگر خیلی گران نیست)

هدف نهایی هرچه باشد ،آن را برای بینندگان خود آسان می کند

تیزر در مقایسه با تریلر

تیزرها و تریلرها هر دو هدف یکسانی دارند اما تفاوت های فنی مهمی وجود دارد.

تیزرها معمولاً ۱۵-۶۰ ثانیه طول دارند ، در حالی که تریلرها ۱-۳ دقیقه (گاهی اوقات حتی طولانی تر) نیز هستند.

تیزرها محصول را بصورت اعتیاد آور می کنند. آنها لازم نیست که گاهشماری باشند. از طرف دیگر تریلرها معمولاً در خصوص ساختار و قالب فیلم / نمایش / کلاس / و غیره ارائه میشوند.آنها شامل جزئیات لجستیکی (از جمله طرح ، بازیگران ، کارگردان ، تاریخ انتشار ، و / یا قیمت) هستند و حداقل برای فیلم ها ، در حین ویرایش یا پس از تولید فیلمبرداری می شوند.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری بین یک تیزر و یک تریلر در مورد آنها فکر کنید:

  • مخاطبان شما با محصول و / یا مارک شما چقدر آشنا هستند؟ هرچه آنها از آنچه می فروشید و شرکت شما می دانند ، فیلم طولانی تر و دقیق تر نیاز دارید. از این گذشته ، شما فقط به آنها محصول خود را نمی فروشید – بلکه به آنها می آموزید که محصول شما چیست و چه کسی هستید. اگر محصول شما نسبتاً جدید یا ناشناخته است ، تصمیم به ساخت تریلر بگیرید. همچنین اگر محبوب هستید ، یک تریلر بهتر است.
  • آیا می خواهید کنجکاوی ایجاد کنید؟ یک تیزر ایجاد کنید که جلوه ای ماندگار را بر بینندگان شما می گذارد. در مقابل ، یک تریلر آنها را متقاعد می کند که اقدامی انجام دهند. اگر ایجاد وزوز در اطراف محصول شما مهمتر از جذب مشتری است ، یک تیزر انتخاب کنید.
  • مخاطبان شما چه چیزی را ترجیح می دهند؟ برخی از دموگرافیک ها مانند محتوای سریع و قابل حل است. به کودکان ، نوجوانان و دانشجویان فکر کنید. سایر موارد – مانند مسافران ، افرادی که صنایع دستی و آشپزی می کنند – برای فیلم های طولانی و عمیق دنبال می شوند. احتمال وجود دارد ، اولی به تیزرها و دومی به تریلرها پاسخ دهند. در هنگام انتخاب ، محتوای مورد نظر مخاطبان خود را در نظر بگیرید.

اگر نمی خواهید ، نیازی به انتخاب ندارید. برخی از سازندگان هم یک تیزر و هم یک تریلر را منتشر می کنند. به طور معمول ، تیزر چندین ماه یا چند هفته قبل از تریلر بیرون می آید. این تریلر کمتر از ۳۰ روز قبل از محصول واقعی عرضه می شود تا از شتابی که ایجاد می کند ، سودآوری کند.

یا اگر ویدیویی را برای چیزی که از قبل پخش شده است تهیه می کند (جذب عضو برای کانال YouTube خود) ، ساخت هر دو نوع را در نظر بگیرید. این به شما امکان می دهد تا با محیط تنظیم کنید. بیایید بگوییم که کانال YouTube خود را در اینستاگرام تبلیغ می کنید. فیلم ها فقط ۶۰ ثانیه طول دارند ، بنابراین تیزر شما کامل خواهد بود. با این حال ، هیچ محدودیتی در سایت شخصی شما وجود ندارد ، بنابراین یک فیلم تیزر طولانی تر بهتر است. بعلاوه ، شخصی که از سایت شما بازدید می کند ، معمولاً از کسی که به طور تصادفی از طریق فید اینستاگرام خود پست شما را می بیند ، علاقه بیشتری به محصول شما دارد.

اگر می توانید دو فیلم با کیفیت بالا ایجاد کنید اما اگر فقط ظرفیت ایجاد یک فیلم را دارید ، نوع مورد نظر خود را با توجه به اهداف ، مخاطبان و محصول خود انتخاب کنید.

چگونه یک تیزر درست کنیم

ابتدا تصمیم بگیرید که میخواهید چه احساسی در مخاطب ایجاد کنید. از آنجا که تیزرها بسیار کوتاه هستند ، معمولاً می توانید یک احساس را برانگیزید. برای مثال اگر در حال ایجاد یک فیلم راهنمای سفر به تایلند هستید ، ممکن است تصمیم بگیرید که روی احساسات “تعجب” متمرکز شوید.
هنگامی که احساسی در ذهن داشته باشید ، انتخاب عکس ، موسیقی و متن مورد نظر خود بسیار ساده تر خواهد بود. هر کلیپ یا صحنه را نسبتاً کوتاه نگه دارید – برای هر یک سه تا ۱۰ ثانیهدر نظر بگیرید. 

نحوه ساخت تریلر

مفاهیم کلی تیزرها با تریلرها یکسان است: شما باید یک روحیه را تعریف کنید و متناسب با آن موارد خود را انتخاب کنید. اما البته روند ساخت تریلر سختتر است. برخلاف تیزرها ، تریلرها از یک ساختار خاص و عموماً بی تحرک پیروی می کنند:

  • معرفی: این باعث می شود مخاطب غرق آن بشود و به آن توجه کند
  • فرضیه: بخش کوتاهی که زمینه لازم را به بینندگان می دهد و “چه کسی ، چه زمانی ، کجا و چرا” را توضیح می دهد.
  • پیچ و تاب: چیزی که فرضیه را پیچیده و مخاطرات را بیشتر می کند
  • مونتاژ: این قسمت موجب تاثیر سریعتر با انرژی بالاتر میشود
  • اوج: این نمایشی ترین ، جالب ترین، شگفت آورترین و یا احساسی ترین قسمت تریلر است
  • CTA:این نتیجه گیری کوتاه حرکت اوج است که به مخاطب می گوید چه کاری انجام دهند

این قاعده ساختن یک فیلم جذاب و متقاعد کننده را ساده می کند. و برای همه نوع محصولات ، صنایع و شرکت ها کاربرد دارد ، بنابراین مهم نیست که چه چیزی را می فروشید.
از این نکات و تکنیک ها برای ایجاد ویدئویی استفاده کنید که مخاطبان شما را به خود جلب کند ، درباره خود و آنچه می فروشید ، بیشتر به آنها بگویید و در نهایت منجر به ثبت نام و جذب مشتری شوید.

 

منبع:uscreen

اشتراک مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *