زیبایی شناسی طراحی برند

طراحی برند

شش مرحله برای ایجاد زیبایی شناسی طراحی برای برند شما

برای شروع کار کمپانی ها ، یا حتی فقط یک تجدید ساختار ، ایجاد یک برند می تواند یک روند خلاقانه باشد اما استرس زاست. نام تجاری شما اولین نقطه لمسی است که با مصرف کنندگان محصول یا خدمات شما ایجاد می کند ، و قرار دادن بهترین نمایه شما مهم است.

هنگامی که ایده خوبی از آنچه دوست دارید برند تجاری شما برساند ، دارید ، قدم بعدی این است که این ایده ها را به ظاهر و صدا ترجمه کنید. در حالی که در ابتدا می تواند ترسناک به نظر برسد ، ایجاد زیبایی شناسی طراحی برای برند شما می تواند به ۶ مرحله آسان تقسیم شود:

زیبایی شناسی طراحی برند

  1. به تابلوی نقاشی بروید

اولین ایده شما ممکن است بهترین نباشد ، اما اعتبار آن را کم نمی کند. هنگام شروع روند برندسازی یا rebranding ، فاز ایده پردازی یک ضرورت است. در گذشته ، شما ممکن است یک Vision Board (تابلوی چشم انداز ، مجموعه ای از تصاویر و خواسته های شخص است ، که به عنوان منبع الهام بخش و انگیزه طراحی  استفاده می شود) ایجاد کرده باشید. با این حال ، سایت هایی مانند پینترست می تواند ایده های مدرنی به شما بدهد.

در مورد کسب و کار خود و آنچه می خواهید مشتری ها هنگام دانستن درباره شما فکر و احساس کنند ، فکر کنید. سپس افکار و احساسات را به نشانه های بصری که با شما و شخصیت برند شما هم خوان است ، ترجمه کنید.

چیزهایی را که برای تجارت شما مهم است جستجو کنید. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

مشاغل دیگر

چهره های تأثیرگذار یا برند هایی که به آنها اهمیت می دهید

حالت ها یا احساساتی که می خواهید با مارک خود ظاهر کنید

سپس بیشتر تجزیهو تحلیل کنید. فونت ها را جستجو کنید و به دنبال نمونه هایی از نحوه استفاده از این فونت ها باشید.

زیبایی شناسی طراحی برند

شما همچنین ممکن است ColourBoard را در نظر بگیرید. این سایت به شما امکان ایجاد تابلوهای رنگی و جعبه رنگ های نقاشی را می دهد تا بهترین ترکیب را برای برند خود پیدا کنید. رنگ می تواند اولین ارتباط مهم با نام تجاری یا تجارت شما باشد و اطمینان از داشتن ترکیبی که پیام را ارسال می کند بسیار مهم است.

این مرحله به شما اجازه می دهد تا خلاقیت جریان پیدا کند و ذهن شما را به سمت ایده هایی در مورد برندسازی که ممکن است قبلاً هرگز در نظر نگرفته باشید ببرد. این تمرین به معنای محدود کردن چیزی و یا تصمیم گیری نیست ، بلکه باید درباره اکتشاف باشد.

ساختن یک شخصیت

اکنون باید لیست طولانی ای از ایده ها داشته باشید! زمان شروع محدود کردن آن هاست . اما از کجا شروع کنیم؟ مخاطب شما — یعنی افرادی که می خواهید به آنها بفروشید — باید اصلی ترین عامل انتخاب زیبایی شناسی شما باشد.

اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، اکنون زمان ساختن یک بازاریابی شخصیت برای کمک به شما در درک شخصی ایده آل که در آینده با آن کار خواهید کرد است. از خودتان در مورد آن شخص سؤال کنید: آنها کجا زندگی می کنند؟ انها کجا کار می کنند؟ آنها برای کسب اطلاعات به کجا می روند؟ چه چیزی آنها را هیجان زده می کند؟

هنگامی که دید کاملی از آن اطلاعات دارید ، می توانید این مقادیر را به یک نگاه خاص پیوند دهید ، به این معنی که باید…

سبک های طراحی را درک کنید

زیبایی شناسی طراحی به طور مداوم در حال تغییر است ، اما برند هایی که طرح مناسب خود را پیدا می کنند به ندرت مجبورند دوباره طرح برند خود را عوض کنند. در مورد برخی از برند های مورد علاقه خود فکر کنید – در طول تاریخ شرکت چند بار لوگوی آن تغییر کرده است ( به غیر از کمی تجدید جزئی)؟

سبک های زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد ، از جمله:

کلاسیک: به مارک هایی مانند Coca-Cola یا Goodyear فکر کنید. گرچه ممکن است روندهای اخیر هیجان انگیز و تازه به نظر برسد ، اما بیشترین پتانسیل را دارند که به سرعت منسوخ شوند. با ایجاد زیبایی شناسی طراحی کلاسیک برای نام تجاری خود ، می توانید چیزی با قدرت ماندگاری زیاد و توانایی دستیابی به مخاطبان گسترده داشته باشید.

Retro (سبک قدیمی که دوباره باب شده باشد) : لوگوی نشان Starbuck نمونه خوبی از Retro درست است. طرح های قدیمی بازیابی شده برای برند هایی که زیبایی شناسی دارند مناسب هستند. کافی شاپ های Hip و سالن های موی throwback از این ظاهر استفاده می کنند و آن را در سال ۲۰۱۶ به روز کردند. در حالی که برخی ممکن است رترو را به عنوان یک چیز کهنه و قدمی تصور کنند ، اما در حال تجدید محبوبیت است. که نام تجاری شما می تواند از آن استفاده کند.

Material : نماد ساده گوگل نمونه ای عالی از این است – احتمالاً به همین دلیل آن را اختراع کردند! این تکنیک نوآورانه و مدرن (تکامل طراحی تخت) از شبکه ها ، نور و سایه برای ایجاد گرافیک های مدرن استفاده می کند. این ممکن است یک طراحی مناسب برای شخصی است که فعالیتش در یک فضای مبتنی بر وب باشد یا اینکه برند تجاری وی در بسیاری از خواص آنلاین وجود داشته باشد.

Handcrafted: این لوگو ها روند جدیدتری دارند. و این طور به نظر می رسد که رسم شده یا گچ بری شده اند. این تکنیک برای شرکت های سنتی یا حتی فناوری کاملاً مناسب نیست ، اما برند های کوچکتر که ممکن است کالای دست ساز داشته باشند می توانند از این سبک استفاده کنند.

مدرن / مینیمالیست: به اپل فکر کنید. طراحی ساده ، اما همه می دانند که به چه معنی است . سبک های مینیمال بیشترین جای را برای پیشرفت و تغییر دارند (مانند اینکه سیب اپل از رنگین کمان به رنگ سفید بدون تغییر شکل رفت). این سبک تمایل دارد که در بخش های مختلفی کار کند ، امکان رشد را فراهم می آورد.

زیبایی شناسی طراحی برند

و این تنها تعداد کمی از سبک های طراحی گرافیکی است که در ۵۰ سال گذشته ظاهر شده است. برخی دیگر ممکن است در مرحله تحقیق شما ظاهر شده باشند. اکنون که می دانید با چه کسی می فروشید ، می توانید نگاه خود را به سمت موارد مناسب تنگ کنید. آیا در تلاش برای ایجاد یک برند با قدرت پایدار هستید که مورد توجه مخاطبان گسترده باشد؟ شما می خواهید یک زیبایی شناسی طراحی کلاسیک را در نظر بگیرید. سعی در بازاریابی به نوجوانان یا ۲۰ ساله دارید؟ ممکن است با رفتن به آخرین روند طراحی متریال ، از خدمات بهتری برخوردار شوید.

 تعادل را به هم بزنید

زمانی که فکر های خود را روی هم میگذارید ممکن است کشف کرده باشید که موارد دلخواه خود را دارید. همه ما لوگو های برند مورد علاقه خود را داریم و به راحتی می توان سعی کرد آنهایی را که برای استفاده شخصی خودمان تهیه می کنیم تکرار کنیم. اگر الهام گرفتن از برند های دیگر ضروری است ، مطمئن شوید که انتخاب شما شخص دیگری را کپی نمی کند.

استانداردهای برند تجاری شما باید به اندازه کافی منحصر به فرد باشد تا شرکت شما به راحتی و بدون اینکه باعث شود کسی به برند دیگری فکر کند، شناسایی شود، به خصوص اگر در همان فضا قرار داشته باشد. اگر شما چیز های آنتیک می فروشید ، و تمام رقبای شما از طرح های دست ساز و قدیمی استفاده می کنند ، برای ایستادگی کردن چه کاری می توانید انجام دهید؟ این ممکن است به معنای رفتن به یک جهت کاملاً متفاوت باشد (یک آرم مینیمالیستی می تواند شما را از هم جدا کند) یا انتخاب یک تمایز کوچک اما مهم (همه آنها آرم سیاه دارند ، اما می دانید بنفش هم می تواند به همان اندازه لوکس باشد و کمتر استفاده می شود).

دریابید که تعادل بین الهام کپی برداری می تواند دشوار باشد ، اما تزریق شخصیت شخصی شما به طراحی شما می تواند به شما یا طراحان شما کمک کند چیزی صددرصد منحصر به فرد ایجاد کنید.

 آن را در همه جا به کار ببرید

با توجه به روزافزون شدن رسانه های دیجیتال ، برندسازی ظاهر کاملاً جدیدی به خود گرفته است. دیگر نام ، ظاهر و شعار شما در درجه اول در فروشگاه شما یا در یک بروشور چاپ دیده نمی شود. درعوض ، باید طیف وسیعی از مکانهایی را انتخاب کنید که زیبایی شناسی شما در آن جا باشد ، از جمله:

وبسایت شما

پروفایل های رسانه های اجتماعی

تبلیغات آنلاین

وبلاگها

زیبایی شناسی طراحی برند

این مسئله را هنگام انتخاب عناصر مانند رنگ و اشکال به خاطر بسپارید. اگر افراد وقت زیادی را در وب سایت شما می گذرانند ، ممکن است بخواهید رنگ هایی را در نظر بگیرید که کمی ساده تر بر روی چشم قرار می گیرند. مشکلات طراحی کلاسیک مانند فضای سفید و لبه ها با در نظر گرفتن اندازه و قرار دادن بنر در رسانه های اجتماعی حتی بیشتر به وجود می آیند. به این فکر کنید که مخاطبان شما با برند شما به صورت آنلاین چه ارتباطی برقرار می کنند ، و اینکه چگونه می خواهید آن را هر بار که تعامل داشته باشند ، احساس کنند.

برای ایجاد کل مجموعه تصاویر قبل از بارگذاری یا حتی ایجاد صفحات ، از راهنماهای تمپلیت رسانه های اجتماعی استفاده کنید. همچنین می توانید بر روی نسخه آزمایشی وب سایت و وبلاگ های خود کار کنید تا ثابت کنید که زیبایی شناسی قبل از راه اندازی یا خاموش کردن کار می کند. اگر مشتری یا محرمی دارید که به آنها اعتماد دارید ، نظر خود را ارسال کنید و از نظرات صادقانه مطلع شوید. همچنین انواع سایتهای نقد آنلاین وجود دارد که برای بازخورد واقعی در مورد نام تجاری و وب سایت های شما طراحی شده اند.

دریافت بازخورد

برندسازی می تواند یک کار وحشتناک برای هر کسی باشد. تفکر درباره هر چیزی که به ایده و هویت برند و موفقیت شما گره خورده باشد بسیار زیاد است. این که آیا به دنبال مشاوره درمورد جایگذاری فونت ها هستید ، یا رنگهایی را که انتخاب کرده اید و یا فقط سعی می کنید تصمیم بگیرید که آیا طرح شما دوست داشتنی هست یا نه ، مطمئناً  این ها ارزش وقت گذاشتن برای دریافت مشاوره از دیگران را دارد. همه ممکن است در مورد آنچه انتخاب کرده اید توافق نکنند (مردم دوست دارند در مورد هر چیزی نظر داشته باشند). یک بررسی منفی نباید به معنای تغییر همه چیز باشد. اما اگر به اندازه کافی از افراد سؤال کرد ه اید و الگوهایی شروع به ظهور می کنند ، ممکن است بخواهید قدمی به عقب بردارید و تصمیم بگیرید که آیا چیزی وجود دارد که باید تغییر دهید یا خیر.

ممکن است هفته ها ، ماهها یا حتی سال ها طول بکشد تا ظاهر و احساس شرکت شما مشخص شود ، اما شروع از پایه به شما کمک می کند تا در زیبایی شناسی طراحی مستقر شوید و ظاهر و احساس کاملی را برای برند خود ایجاد کنید. مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که این فرآیند قرار است سرگرم کننده باشد. بنابراین نفس عمیق بکشید و خلاق شوید!

 

منبع : ۹۹designs.com

اشتراک مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *