8 عنصر طراحی اسم برای چاپ یا طراحی وب

۸ عنصر طراحی اسم برای چاپ یا طراحی وب

    طراحی اسم یک عضو مهم از انواع طراحی است. چه برای چاپ و چه در وب طراحی کنید ،طراحی اسم خوب به تعادل در ساختار بصری طراحی شما بین محتوا و تصاویر کمک می کند. از این هشت عنصر ظراحی اسم استفاده کنید تا مطمئن شوید بیننده شما می تواند به همان روشی که شما قصد دارید از طریق محتوای شما به نتیجه برسد.در این مقاله به بررسی ۸ عنصر طراحی اسم برای چاپ یا طراحی وب می پردازیم.

    ۱. کنتراست رنگ

    تضاد رنگ خوب ممکن است به عنوان یک مفهوم ابتدایی به نظر برسد ، اما در هنگام انتخاب رنگ ها برای طراحی اسم و طراحی کلی ، از مواردی است که به راحتی نادیده گرفته می شوند.
    رایج ترین و ساده ترین کار برای رفع آن قرار دادن متن سیاه بر روی پس زمینه سفید است – این تقابل بیش از حد جداب است! اگر به وب سایت های با طراحی بسیار خوبی نگاه کنید ، متوجه می شوید که متن سیاه در زمینه سفید واقعاً سیاه نیست – خاکستری است. این تکنیک کنتراست را کاهش می دهد و خواندن را برای بیننده آسانتر می کند.
    تضاد با یافتن دو رنگ بسیار متفاوت حاصل نمی شود. فقط به این دلیل که دو رنگ متفاوت هستند به این معنی نیست که اگر مقدار آنها یکسان باشد تضاد خوبی را ارائه می دهند.
    یک آزمایش ساده برای دیدن اینکه آیا طرح شما دارای تضاد کافی است ، تبدیل آن به مقیاس خاکستری است. این به شما امکان می دهد تا به راحتی مقدار رنگ ها را ببینید و به کنتراست بین رنگها پی ببرید.
    در تصویر زیر ، حتی اگر رنگ ها بسیار متفاوت باشند ، پس از تبدیل آنها به مقیاس خاکستری ، می بینید که مقادیر آنها بسیار نزدیک است در نتیجه خواندن کلمات تقریبا غیرممکن می شود و این به شما می گوید این رنگها جفت خوبی نیستند.

    8 عنصر طراحی اسم برای چاپ یا طراحی وباگر مانند اکثر ما روی رایانه طراحی می کنید ، کمی فنی تر است ، اما به همین سادگی. در فتوشاپ ، پس از مسطح کردن کار خود را انتخاب کنید:Image>Adjustments>Desaturate. در Illustrator شما این کار را با انتخاب طرح خود انجام می دهید ، سپس: ویرایش> ویرایش رنگ ها> تبدیل به خاکستری را انتخاب کنید.

     

     ۲. اندازه قلم

    طراحی چاپ و طراحی وب در اینجا متفاوت است – عمدتا به دلیل فونت مربوطه.
    در طراحی چاپ ، فونت ۱۰pt برای کپی کردن به طور کلی پذیرفته می شود ، اما در وب ، ما در پیکسل ها سروکار داریم. ۱۳px معادل ۱۰pt است و این اندازه خوبی است که می توان از ان در وب استفاده کرد. هر چیزی کوچکتر از این اندازه ها برای خواندن متوسط ​​بیننده بسیار کوچک خواهد بود.
    البته مخاطب خود را در خاطر داشته باشید. اگر در حال طراحی یک وب سایت یا بروشور برای مخاطبان بالغ تر هستید ، نوع خود را بزرگتر کنید – بیننده شما از انجام این کار خوشحال خواهد شد.

    ۳. Leading

    Leading فضای بین خطوط متن است.
    بدون فاصله بین خطوط  خواندن و دنبال کردن از یک خط به خط دیگر برای بیننده دشوار می شود. اضافه کردن فضای بیش از حد باعث می شود خواننده از متن خواندن را خسته شود.
    در طراحی چاپ، leading استاندارد ۱۲۰٪ از اندازه نقطه قلم را دارد(۱۰نقطه قلم/۱۲ نقطه لیدینگ, ۱۲نقطه قلم/۱۴.۴ نقطه لیدینگ)
    . در طراحی وب ، ارتفاع خط خوب نیز حدود ۱۲۰٪ است. در هر دو چاپ و طراحی وب ، این درصد بسته به نوع استفاده شده بسته به ارتفاع X ، صعودها و فرودهای هر حرف می تواند کمی متفاوت باشد.

    بسیاری اوقات ، leading بسیار تنگ یا بسیار باز می تواند راه حل زیبایی برای طراحی اسم باشد ، اما باید برای مقادیر اندک متن ، نه متن های بزرگ چاپ ، استفاده شود.8 عنصر طراحی اسم برای چاپ یا طراحی وب

    ۴- Kerning

    فرایند تنظیم فضای بین شخصیتهای فردی است.
    هدف از kerning دستیابی به نوعی متعادل تر است – برابر شدن فضای سفید بین شخصیت ها. این امر به ویژه در سر تیترها و انواع بزرگ متن بسیار مهم است. گرچه در بندهای کوچک متن از اهمیت چندانی برخوردار نیست ، هنگام تلاش برای جلوگیری از شکست خط در طراحی خود ، kerning می تواند کاملاً کاربردی باشد.
    تا همین اواخر به دلیل دشواری کرنینگ برای سایت ، بیشتر در اختیار طراحان چاپ بود. در حال حاضر روش های ساده تر برای kerning وب وجود دارد.

    8 عنصر طراحی اسم برای چاپ یا طراحی وب

     

    ۵-سلسله مراتب

    طراحان وب اغلب با استفاده از برچسب های <h1> ، <h2> و غیره نظم خاصی را ایجاد می کنند.سلسله مراتب به تنهایی کافی نیست ، بلکه ارتباط بیشتری با برجستگی عناصر چاپی شما نسبت به یکدیگر برقرار می کند.
    این امر می تواند با استفاده از یک شکل متفاوت تایپ ، یک رنگ متضاد ، فضای سفید یا سایز متفاوت حاصل شود.
    ایجاد سلسله مراتب خوب معمولاً باید با طرح شروع شود که مهمترین عنصر بصری شما به کمترین عنصر شما مربوط باشد.
    مهمترین عنصر لزوما بزرگتر نیست ، بلکه فقط باید نسبت به سایر عناصر اهمیت بیشتری کسب کند. این لازم نیست چیزی باشد که در واقع ابتدای طرح شما باشد – فقط باید کانون توجه باشد.
    چه می شود اگر متن درباره ما سیاه باشد نه نارنجی؟ این رنگ فقط به دلیل کیفیت زیبایی شناسی و یا مطابقت با کلمه DARE مورد استفاده قرار نمی گیرد ، از آن برای ایجاد سلسله مراتب استفاده می شود و چشم بیننده را به سمت جایی می برد که باید برود.

    8 عنصر طراحی اسم برای چاپ یا طراحی وب

     

    ۶. فضای سفید

    فضای سفید ، یا فضای منفی ، فضای بین عناصر در یک ترکیب است.
    اگر طراحی اسم و سایر عناصر طراحی شما متراکم و بسیار نزدیک به هم باشند ، خواندن مطالب شما دشوار خواهد شد. اینجاست که فضای سفید وارد می شود.
    من از بسیاری از مراجعانم می شنوم که به من می گویند این مکان های خالی را پر کنید یا فضایی را هدر ندهید ، اما فضای سفید یک جزء عمدی از طراحی خوب است. در سال ۱۹۳۰ ، Jan Tschichold نوشت ،
    “فضای سفید باید به عنوان یک عنصر فعال در نظر گرفته شود ، نه یک پس زمینه منفعل.”
    فضای سفید می تواند برای ایجاد تعادل یا هدایت بینندگان از یک قسمت از ترکیب به قسمت دیگر استفاده شود. این می تواند احساس ظرافت را فرابخواند یا سطح ارتباطی را به یک روش چاپی اضافه کند.
    آرم FedEx از فضای سفید بین حروف بزرگ E و x برای ایجاد یک مقابله استفاده می کند. این یک سطح ثانویه ارتباط با کلمه را می افزاید.

    8 عنصر طراحی اسم برای چاپ یا طراحی وبوب سایت تازه طراحی شده Milton Glaser از فضای سفید برای اضافه کردن احساس سادگی و ظرافت و همچنین ایجاد فرم های مثبت و منفی استفاده می کند که چشم شما را به سمت محتوا سوق می دهد.

    8 عنصر طراحی اسم برای چاپ یا طراحی وب

    ۷. Serif vs. Sans Serif

    طراحان چاپ همیشه بحث کرده اند که خواندن کدام فونت ساده تر است – Serif vs. Sans Serif
    واقعیت این است ، هیچ مدرکی برای اثبات این که ییکی از آنها قابل خواندن است در صنعت چاپ وجود ندارد. بعضی ها می گویند فونت های Sans Serif باید برای عناوین محفوظ بمانند و از سرفصل ها باید برای کپی کردن از بدنه ها استفاده شود ، در حالی که درست نظر بسیاری دیگر دقیقاً برعکس میباشد.
    با این حال ، هنگام برخورد با طراحی وب یا هر نوع طراحی روی صفحه ، به طور کلی توافق شده است که فونت های Sans serif ساده تر بر روی صفحه نمایش خوانده می شوند. آنها باید برای بیشتر متن روی صفحه استفاده شوند در حالی که فونت های Serif باید در ابتدا برای بخش های کوچک نوشته مانند عناوین و سرتیترها استفاده شوند.

     

    ۸- با استفاده از فونت

    در گذشته ، طراحی اسم  در وب محدود به فونت های وب یا فونت های سیستم بود.
    اگر می خواهید با استفاده از تایپ Akzidenz-Grotesk یک وب سایت طراحی کنید ، به سختی کسی آن را روی رایانه خود نصب می کند و در نتیجه ، بازدید کنندگان شما متن شما را در Helvetica یا به احتمال زیاد Arial می بینند – هر که Akzidenz-Grotesk را روی سیستم خود نصب کرده بود تلاش بیهوده ای کرده حتی کاربران لینوکس.
    امروزه طراحی اسم در وب در حال تحول است. چندین فن آوری وجود دارد که به کاربران امکان می دهد قلم هایی را که قصد دیدن آنها را دارند ، تجربه کنند. برخی از آنها از فونت جایگزینی ، WOFF ، جاوا اسکریپت یا فونت های میزبان استفاده می کنند. لیست فناوری ها می تواند گیج کننده باشد ، اما همه اینها به این نتیجه می رسد: شما می توانید از قلم های غیر سیستمی استفاده کنید و به کاربران خود اطمینان دهید که آنها را می بینند. معمولاً تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که پیوندی را در <head> خود اضافه کنید و دیگر نیاری به کدگذاری نیست. شما دیگر نیازی به fallback fonts در دنیای فعال شده توسط وب ندارید.
    شما می توانید قلم های حرفه ای با مجوزهای وب را از بسیاری از توزیع کنندگان فونت آنلاین از جمله خریداری کنید . اکثر سایت ها گزینه های صدور مجوز را دارند که امکان چاپ و استفاده از وب را فراهم می کند و همه آنها نوعی دوره آزمایشی رایگان را مجاز می کنند. اگر تازه کار را شروع کرده اید یا نمی خواهید به یک قلم متعهد شوید ، می توانید Google Webfonts را امتحان کنید – این برنامه رایگان است. آنها برخی از فونت ها و دستورالعمل های نصب ساده را دارند.

    8 عنصر طراحی اسم برای چاپ یا طراحی وب

    برای اینکه دریابید که چه فونت در یک صفحه وب استفاده می شود ، از WhatFont bookmarklet/extension استفاده کنید . استفاده از WhatFont آسان است – فقط با یک کلیک آن را به شما می گوید که چه فونت هایی در یک صفحه وب به همراه چه اندازه ، رنگ و ارتفاع خط استفاده می شود.

    8 عنصر طراحی اسم برای چاپ یا طراحی وبشناختن این عناصر اولیه تایپی و استفاده از آنها به طرز ماهرانه ای در طراحی های چاپی یا وب شما ، باعث افزایش خوانایی بیننده و کیفیت طراحی شما می شود. به خاطر داشته باشید که طراحی یک فرایند خلاق است و با این دستورالعمل ها به عنوان پایه ای برای طراحی های خود رفتار کنید.

     

     

    منبع : crazyegg

    اشتراک مطلب

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *